پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
جنگ یمن و شدید شدن تنش در منطقه «الشرقیه» در شرق عربستان از بارزترین عواملی هستند که در شدید شدن خطراتی که عربستان با آنها رو به رو می شوند، نقش دارند.

شعار سال: روزنامه روسی«پراودا» نوشت: عربستان سعودی دوران بسیار پر چالشی را پشت سر می گذارد، که خطرناک ترین دوران در تاریخ جدید این کشور است و بسیار دشوار است که درباره آینده نزدیک این کشور گمانه زنی کرد.

این روزنامه روسی نوشت: بی ثباتی در کشورهای نفت خیز به ویژه عربستان سعودی شدید شده است و ماه های آینده جنجالی ترین و پر سر و صداترین ماه ها در تاریخ جدید عربستان سعودی است.

این روزنامه در ادامه نوشت: تعدادی از افراد خاندان بزرگ سلطنتی به این تمایل دارند که از «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان راحت شوند و همین دلیل صعود سریع بن سلمان به قله قدرت و سیطره تقریبا مطلق اش بر اقتصاد و ارتش عربستان سعودی با حمایت ملک« سلمان» پدرش بوده است.

پراودا در ادامه نوشت: جنگ یمن و شدید شدن تنش در منطقه «الشرقیه» در شرق عربستان از بارزترین عواملی هستند که در شدید شدن خطراتی که عربستان با آنها رو به رو می شوند، نقش دارند.

این روزنامه در ادامه نوشت: جنگ یمن نخستین مثلثی است که بن سلمان در آزمون آن شکست خورد زیرا اولین کسی است که به دلیل گرفتار شدن عربستان سعودی در این جنگ سرزنش می شود. بن سلمان خودش کسی بود که طی به عهده گرفتن سکان هدایت پست وزارت دفاع تصمیم جنگ علیه یمن را اتخاذ کرد.این جنگ که مدتش طولانی شده است هیچ نتیجه ای برای عربستان نداشته است.

این روزنامه روسی همچنین نوشت: این جنگ از حمایت کامل توسط ارتش عربستان برخوردار نیست و برای عربستان به لحاظ مالی بسیار گران تمام شده است که آخرین هزینه ای که بر دوش عربستان انداخت خریدن کمیت های زیادی از سلاح و تجهیزات نظامی از ایالات متحده آمریکا بوده است.

پراودا نوشت: فکر تروریستی در عمق اذهان تعداد زیادی از جوانان عربستان ریشه دوانده است به همین دلیل بسیار دشوار است که ولیعهد عربستان سعودی در آینده احساس امنیت کامل کند.

اما درباره منطقه الشرقیه نیز نوشت که این منطقه شاهد ناآرامی هایی است و تهدیدی جدی برای آینده عربستان سعودی به شمار می رود که نمی توان آن را نادیده گرفت.

به نوشته این روزنامه ساکنان منطقه الشرقیه احساس می کنند که به حاشیه رانده شده اند و به آنها فشار زیادی وارد می شود.

این روزنامه روسی نوشت: فرصت های ریاض برای کاهش شدت تنش در این منطقه بسیار اندک است و بر همین اساس انتظار می رود که نزاع در آینده میان این کشور با قطر و ایران تشدید شود. به منظور آماده شدن برای برای این تهدیدها عربستان سعودی تلاش می کند که دستگاه های امنیتی خود را سازماندهی دوباره کنند و از تأثیر قبایل رقیب کم کنند ولی این تلاش ها هنوز نتیجه نداده است.

روزنامه پراودا در پایان گزارش خود نوشت: عربستان سعودی شاهد دورانی سخت است که خطرناک ترین دوران در تاریخ جدید خود است و بر اساس نشانه های کنونی بسیار دشوار است که پیش بینی کرد که چه اتفاقی در آینده نزدیک در عربستان سعودی رخ دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران ، تاریخ انتشار 18 مرداد 96، کدمطلب:717464، www.jamaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین