پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
از 17 وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور به مجلس پنج نفر آنان در دولت اصلاحات وزير بوده‌اند...

شعارسال: از 17 وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور به مجلس پنج نفر آنان در دولت اصلاحات وزير بوده‌اند (بي طرف، حجتي، زنگنه، شريعتمداري و آخوندي) و چهار نفر ديگرشان از مديران ارشد يا مياني دولت اصلاحات بوده‌اند (سلطاني‌فرد، ظريف، ربيعي و كرباسيان) علاوه بر آن معاون اول و معاونت زنان (جهانگيري و ابتكار) هم در دولت اصلاحات وزير و معاون رئيس‌جمهور بوده‌اند. وزير علوم نيز از همين جماعت انتخاب خواهد شد. بنابراين اكنون 11 تا 12 نفر از وزرا يا معاونين خاتمي در دولت حضور دارند. دكتر عبدالله گنجي در كانال تلگرامي خود نوشت: بازي ننه من غريبم از سوي اصلاح‌طلبان بيشتر به دو عامل ديگر مربوط مي‌شود؛ اول كاشت يك انگاره نارضايتي از روحاني در افكار عمومي براي باز بودن زبان در 1400 و دوم تلاش براي سفيد كردن مهره‌هاي سياه فتنه 88 در كابينه به دست روحاني كه ظاهراً در تحقق اين امر و «نظام مالي» كردن طراحان فتنه موفق نشدند و بنابراين خود را ناراضي نشان مي‌دهند.

***

گلايه از كم شدن سهم زنان در كابينه روحاني

روزنامه شرق در مطلبي به يك انتقاد مشترك از هر دو معاون جديد رئيس‌جمهور اشاره كرد؛ اينكه هر دو «مرد» هستند!

روحاني دو روز قبل عيسي كلانتري و علي اصغر مونسان را به ترتيب به عنوان رئيس سازمان محيط زيست و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري منصوب كرد. شرق در اين زمينه مي‌نويسد: «حسن روحاني با احكامي كه صادر كرد، روز گذشته دو معاونت خود را كه پيش از اين مسئوليتشان در دست دو زن بود از آنها گرفت و سكان مديريتشان را به دو مرد سپرد؛ موضوعي كه اين بعد آن نيز انتقاد گروهي از حاميان او را به دنبال داشت. » در هفته‌هايي كه روحاني به دليل عدم معرفي وزير زن براي كابينه و نيز انتصاب فردي غيرمرتبط در معاونت امور زنان و خانواده شديداً تحت انتقاد حاميان افراطي خود قرار دارد، دو معاونتي را هم كه پيش از اين در اختيار زنان بود، به مردان سپرد تا اين دسته از حاميانش از تحقق وعده‌هاي روحاني در مسير آنچه احقاق حقوق زنان مي‌نامند، نااميدتر شوند.

***

قانون تذكر گرفت

هيئت نظارت بر قانون مطبوعات در مورد جسارت روزنامه قانون به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صرفاً به دادن تذكر بسنده كرد. محمد علي وكيلي عضو ناظر مجلس در هيئت نظارت بر مطبوعات در خصوص گزارش روزنامه قانون (با عنوان پشت صحنه يك شهادت) گفته كه در جلسه دوشنبه هيئت نظارت بر مطبوعات عملكرد اين روزنامه بررسي شد و با نظر اكثريت اعضا تذكر گرفت. وكيلي اضافه كرده كه «موضوع روسيه و سخن از تقصير آوردن در ادبيات مربوط به شهيد كه در اين گزارش آمده خوب نبوده است، اين راهي كه شهدا و رزمندگان ما رفته‌اند مسير دفاع از منافع ملي جمهوري اسلامي ايران است كه در اين مسير تقصير را چه روسيه و چه انحرافات داخلي بدانيم بي سليقگي است.» او البته معتقد است منظور قانون سپاه قدس نبوده: «در بررسي‌ها به اين نتيجه رسيديم كه منظور اين گزارش سپاه قدس نبوده كه اگر اين اتفاق مي‌افتاد حداكثر تنبيه را در نظر مي‌گرفتيم.»

***

پزشك مي‌گويد حال نجفي براي شهرداري خوب است!

نظر منتخبان دور جديد شوراي شهر تهران بر شهردار شدن محمدعلي نجفي است. نجفي پيش از اين و در تابستان 92 به سمت رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در دولت اول روحاني منصوب شده بود كه استعفا داد. او در متن استعفايش نوشته بود: «متأسفانه از حدود دو ماه قبل مشكلات ناشي از بيماري قلبي و برخي فشارهاي كاري تدريجاً شدت يافته و عرصه را بر اينجانب تنگ نموده است... بيم آن دارم كه به علت ضعف جسماني نتوانم مسئوليت‌هاي مربوط را به نحو شايسته‌اي به انجام برسانم...» استعفاي او پذيرفته شد و حالا پس از چهار سال همان فرد قرار است مسئوليت شهرداري تهران را كه به مراتب سخت‌تر و سنگين‌تر از رياست سازمان ميراث فرهنگي است، بر عهده بگيرد. ميرلوحي، منتخب شوراي شهر تهران در خصوص بيماري قلبي نجفي و كهولت سن وي گفته كه «آقاي نجفي به همان پزشكي كه آن زمان گفته بود استراحت كند، مراجعه كرد و همان پزشك اين‌بار گفت كه مشكلي ندارد و شرايط خوبي هم دارد...»!

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جوان آنلاین، تاریخ انتشار: 23مرداد1396، کدخبر: 867090: www.javanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین