پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
ناصر ایمانی گفت: برخی از افراد که در انتخابات به روحانی رای داده بودند و جزو حامیان اجتماعی ایشان هستند دچار سرخوردگی شدند این در حالی است که ...
شعارسال : ناصر ایمانی تحلیل‌گر مسائل سیاسیدر پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی در مواضع سیاسی خود گردش به راست داشته اند گفت: من فکر می‌کنم این حرف مقداری ساخته و پرداخته جریان حامی دولت است و هدف آن‌ها این است که مسئولیت حمایت‌های خودشان از دولت آقای روحانی را بر عهده نگیرند و بگویند، چون ایشان گردش به راست کرد، مشکلاتی که در دولت ایشان وجود دارد بر عهده ما نیست. اگر او گردش به راست نمی‌کرد ما مسئولیت او را بر عهده می‌گرفتیم. به نظرم این‌ها نوعی فرار از مسئولیت است.

وی ادامه داد: اگر آقای روحانی به نظر این آقایان گردش به راست کرده است، مگر نمی‌دانستند که اگر او رئیس‌جمهور بشود بعد از دو الی سه ماه گردش می‌کند، پس چرا از او حمایت کردند و اگر او را اینقدر نمی‌شناسند که باید گفت: «زهی تاسف» و اگر هم می‌شناختند پس علت ناراحتی آن‌ها چیست؟ فکر می‌کنم این صحبت‌ها ساخته و پرداخته اتاق فکر هاست!

او افزود: موضوع آقای روحانی کاملاً روشن است، ایشان گردش به راستی نکرده اند، او قبلاً هم این بوده است. هرچند ایشان در انتخابات موضع رادیکال گرفت، اما این مواضع به دلیل آن بود که می‌خواست رای بیاورد، بعد از انتخابات هم ایشان گفتند که آن حرف‌ها برای انتخابات بود و انتخابات هم همین است و الان صحنه عوض شده است.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: مسلم بود آقای روحانی با آن مواضع رادیکالی که در انتخابات گرفته بود اگر رئیس‌جمهور می‌شد -که البته شد- امکان نداشت بتواند کشور را مدیریت کند؛ بنابراین اگر کسی اندک تحلیل سیاسی از دوران انتخابات داشت، می‌بایست توجه می‌کرد که آقای روحانی این حرف‌ها را برای انتخابات زده اند، نه اینکه مواضع ایشان در چهار سال آینده هم، اینطور است.

ایمانی ادامه داد: برخی از افراد که در انتخابات به ایشان رای داده بودند و جزوه حامیان اجتماعی ایشان هستند، دچار سرخوردگی شدند، اما این در حالی است که دوستان باید متوجه می‌شدند که صحنه انتخابات همین گونه است و صحنه واقعی نیست و هر کسی که رئیس جمهور بشود باید بر اساس واقعیات جامعه و ساختار سیاسی موجود، کشور را اداره کند.

او گفت: بنابراین گردش به راست صورت نگرفته است. آقای روحانی دیدند که پس از انتخابات باید چهارسال کشور را اداره کنند و اداره کشور هم جز در سایه همراهی و همفکری و همدلی و آرام نگه داشتن فضای سیاسی کشور امکان پذیر نیست. چرا که کشور در شرایط ویژه منطقه ای، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی قرار دارد و حل این مشکلات هم جر همراهی همه و بدور از تنش‌ها و همکاری همه نیروهای داخل نظام امکان پذیر نیست. آقای روحانی هم عاقلانه این مسیر را انتخاب کرده اند؛ چرا که اگر این مسیر را انتخاب نمی‌کردند با شکست بسیار بدی مواجه می‌شدند.

این فعال سیاسی در انت‌ها افزود:این نکته را هم باید اضافه کنم که همه دولت‌ها در چهار سال دوم خود عاقلانه‌تر رفتار می‌کنند، چرا که دیگر مسئله انتخابات را ندارند و در تلاشند که با تدبیر بیشتری رفتار کنند و بتوانند نام خوشی برای خودشان بجا بگذارند. آقای روحانی هم همین کار را می‌کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 14آذر96،کدخبر: ۶۵۰۱۳۹، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین