پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
اگرچه هربار برای تحقق این مطالبات، وعده ها سرداده شد و هر بار خبر از رایزنی مولاوردی برای ارایه لیستی از زنان توانمند به حسن روحانی رسید، اما در آخر به توصیه نامه ای ختم شد که روحانی آن را نه تنها در جلسه هیات دولت، بلکه در صحن علنی مجلس هم عنوان کند. در سه شنبه ای که رییس جمهور منتخب پشت تریبون مجلس قرار گرفت و آنجا که نوبت به دفاع از رحمانی فضلی، وزیر پیشنهادی کشور رسید، از خواسته هایی گفت که پیش از این بین او و وزیر کشورش رد و بدل شد، خواسته هایی که البته نه تنها شامل حال «زنان» می شد بلکه اقوام و اهل سنت را نیز در بر می گرفت.

شعار سال: اگرچه هربار برای تحقق این مطالبات، وعده ها سرداده شد و هر بار خبر از رایزنی مولاوردی برای ارایه لیستی از زنان توانمند به حسن روحانی رسید، اما در آخر به توصیه نامه ای ختم شد که روحانی آن را نه تنها در جلسه هیات دولت، بلکه در صحن علنی مجلس هم عنوان کند. در سه شنبه ای که رییس جمهور منتخب پشت تریبون مجلس قرار گرفت و آنجا که نوبت به دفاع از رحمانی فضلی، وزیر پیشنهادی کشور رسید، از خواسته هایی گفت که پیش از این بین او و وزیر کشورش رد و بدل شد، خواسته هایی که البته نه تنها شامل حال «زنان» می شد بلکه اقوام و اهل سنت را نیز در بر می گرفت.

 روحانی در نطقش گفت: «از رحمانی فضلی خواسته ام برای تقویت و انسجام ملی در سطح ملی در بخش های مختلف از «زنان» و «اهل سنت» استفاده کنند. برای ما شیعه و سنی، بلوچ و کرد فرقی ندارد. ما انتظار داریم بستر برای نقش آفرینی زنان، توسعه مناطق مرزی مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با خشونت وافراطی گری و امثال آن فراهم شود». با این توصیه رسمی که حسن روحانی خطاب به وزیر کشور داشت، می شد انتظار تقویت جایگاه زنان در این وزارتخانه را داشت؛ انتظاری که رحمانی فضلی در پاسخ به آن تاکید می کند که حتما یک بانو را به عنوان معاونم انتخاب خواهم کرد.

رای به من، تایید سیاست داخلی دولت تدبیر و امید بود

از رحمانی فضلی، گزینه وزارت کشوری که برخی چهره های سیاسی نسبت به معرفی دوباره اش از سوی حسن روحانی، انتقاداتی را مطرح کرده بودند اما در نهایت با رای بالایی، اقامتش در ساختمان فاطمی تمدید شد، در خصوص اعتماد مجدد بهارستانی ها پرسیدیم. او البته با این عنوان که آن مباحث شایعه بود، پاسخگوی سوالاتی در مورد اقدامات آتی خود در وزارت کشور شد. رحمانی فضلی در واکنش به این سوال که «اصلاح طلبان مجلس یک بار دیگر به شما اعتماد کرده اند»، عنوان کرد «همه مجلسیان به من اعتماد کردند» و در ادامه از اقداماتی که در وزارتخانه تحت تصدی خود برای پاسخ به این اعتماد انجام خواهد داد، این گونه یاد کرد: «مجلس به بنده اعتماد کرد. همه فراکسیون های مجلس تصمیم گرفتند که به بنده رای دهند. به نظر من این نشان دهنده تایید سیاست داخلی دولت تدبیر و امید بوده است». او در ادامه گفت: «در واقع نمایندگان ٤ سال عملکرد وزارت کشور را به عنوان محوری ترین دستگاه حاکمیتی در حوزه سیاست داخلی، مورد بررسی قرار دادند و بر سیاست های دکتر روحانی، رییس جمهوری مهر تایید زدند. البته در این جلسات و از سوی نمایندگان مباحث و موضوعات و پیشنهاداتی هم به بنده ارایه شده که حتما آن را در دستور کار قرار می دهم.» وی به تعاملاتی که در آینده با مجلسیان خواهد داشت اشاره کرد و گفت: «از نمایندگان تشکر می کنم؛ حتما تعاملات مان را با مجلس بیشتر تقویت می کنیم و حتما هم از نظرات آنها در حوزه های مختلف بیشتر استفاده می کنیم.» رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه وزارت کشور به این هماهنگی ها و تعاملات زیاد نیازمند است، عنوان کرد: «به این دلیل که ما تا آخرین سطوح جغرافیایی کشور که روستاها هستند با نمایندگان و مردم ارتباط داریم، باید تعاملات بیشتری داشته باشیم که امیدوارم که خداوند این ظرفیت و قابلیت را در من ایجاد کند تا بتوانم جوابگوی محبت نمایندگان باشم.»

١٥١ بانو را به کار گرفته ایم

وزیر کشور در ادامه و در پاسخ به این پرسش که رییس جمهوری در دفاع از شما و در صحن علنی مجلس بر بهره مندی از نیروی زنان، اقوام و اهل سنت در وزارت کشور تاکید کرده اند، اکنون با آغاز به کار خود در این وزارتخانه چه برنامه ای برای تحقق خواسته های او دارید، گفت: «ما بیشترین تعداد بانوان را یعنی چیزی حدود ١٥١ نفر را در دوره قبل به کار گرفته ایم. از معاونین استانداری گرفته تا فرمانداری ها و بخشداری ها و معاونین آنها. در خصوص اقوام هم که دیگر سفارش آقای روحانی بوده است. از توانمندی های ١٣١ نفر در حوزه های مختلف که آن هم باز در رده های معاونین استاندار، بخشدار و فرماندار هستند، بهره برده ایم.» وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ظرفیت ها و قابلیت های بیشتری در این ٤ سال و در مسیر کار و عمل ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که ان شاءالله با توصیه ای که رییس جمهوری داشته اند از ظرفیت ها و قابلیت های این افراد بیشتر استفاده کنیم. وی در پایان تاکید کرد: یک معاون خانم برای خودم تعیین خواهم کرد.

اما در میان اعضای کابینه، معصومه ابتکار هم از اجرایی شدن توصیه رییس جمهوری برای به کارگیری زنان در حوزه های مختلف گفت. معاون امور زنان و خانواده عنوان کرد: در مورد حضور زنان در مسوولیت های اجرایی، رییس جمهوری خوشبختانه سیاست جدی ای را اعلام کردند که در دولت دوازدهم حتما باید در سطح معاونت در وزارتخانه ها، بانوان حضور داشته باشند. بنابراین انتصاب معاون زن و به احتمال خیلی زیاد بحث حضور جوانان در این سمت، از سیاست های ابلاغ شده است. وی تاکید کرد: طبق این سیاست ها ٣٠ درصد پست های مدیریتی دستگاه ها به آنان اختصاص خواهد یافت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری میهن مگ ، تاریخ انتشار 30 مرداد 96، کدمطلب: ---- ،www.mihanmag.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین