پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
وزارت کشور طرح سامان‌دهی و سازمان‌دهی کوله بران را در هیات دولت ارائه داد که تا حدودی ما را قانع کرد تا کسانی که از این طریق ارتزاق می‌کنند به کارشان ادامه دهند. حساب این افراد جدا از کسانی است که از این مطلب سود می‌برند ، اما این که چرا یک دهیار کولبری می‌کند باید تحقیق کنیم که چنین اتفاقی چرا افتاده است.

شعار سال: محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اشاره به اینکه انتظارات و توقعات از برجام متفاوت است، گفت: در سال جاری توانستیم پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری قابل توجهی در میادین نفتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: قرارداد توتال یک قرارداد قابل اعتنا برای جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی دولت همچنین گفت: قراردادهایی در حوزه آبرسانی و درمانی انجام گرفت. برای بیمارستان ۷۲۰ تخت‌خوابی تبریز اعتباری ۲۰۳ میلیون یورو، بیمارستان ۱۳۷۴ تختخوابی نمازی شیراز ۴۰۶ میلیون یورو و بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی شهید رجایی تهران ۴۱۵ یورو سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی در ادامه توضیح داد: سه نوع بیمارستان داریم که عبارتند از دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی که بیمارستان‌های نیمه خصوصی یا همان مشارکتی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورو به کار خودشان ادامه می‌دهند.

نوبخت ادامه داد: در بهمن سال گذشته رئیس‌جمهور چند بار به استان خوزستان سفر کردند (این استان عضو آسیب دیده جمهوری اسلامی ایران است) که دستور دادند مشکل آب و ریز گردها حل شود، طبق دستور رئیس‌جمهور مقرر شد نه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و هزار و ۵۰۰ میلیارد برای برق اعتبار اختصاص دهیم.

اهم اظهارات سخنگوی دولت به شرح زیر است:

تاکنون ۵۰ هزار ۶۱۷ تاکسی جایگزین شده است.

شورای محترم نگهبان به این طرح نگاه دقیقی دارد و عقل جمعی قطعا بهترین تصمیم را می‌گیرد.

(لیست اموال وزرا) بعد از رای اعتماد فرم‌های در اختیار وزرا قرار می‌گیرد تا ریز اموال خود، فرزندان و همسر خود را اعلام کنند و قوه قضائیه هم برای بررسی این کار انگیزه لازم را دارد.

( سفر رئیس‌جمهور به نیورک ) کاملا مشخص نیست اما تمهیدات سفر انجام شده است اجازه دهید به وقتش صحبت کنیم.

رئیس‌جمهور پیگیر مطالبات مردم است و به نظرم رئیس‌جمهور مطالب خوبی را بیان کردند ایشان در برخی از موارد حتی جلوتر و پیگیرتر از ما هستند.

( سرمایه‌گذاری خارجی) نسبت به دوره قبل جهش بیشتری داشته‌ایم، بانک‌های بزرگ هم قراردادهای خودشان را دارند و به دنبال توانمندی کار هستند. اما به یاد داشته باشید امروز دیگر از تحریم‌های آمریکا خبری نیست.

ما باید حقوق کارمندان دولت را از دو محل پرداخت کنیم؛ نفت و یا سرمایه‌گذاری که امروز ما بیشتر از یک میلیون بشکه می‌فروشیم. زمان تحریم یادتان هست که کمتر از یک میلیون بشکه می‌فروختیم و کشتی‌های ما هم بیمه نبودند اما امروز اروپا رو به روی آمریکا قرار می‌گیرد و ما کارمان را انجام می‌دهیم و اتفاقی هم نیفتاده است. گرچه همین رفتارها خوراک می‌شود برای برخی از جریان‌های داخلی که بگوییم اتفاقی نیفتاده است.

(حادثه تیراندازی هنگ مرزی بانه که منجر به کشته شدن دو کوله‌بر شد) اطلاعات دقیقی درباره این موضوع ندارم اما قطعا پیگیری‌های لازم را در دولت انجام می‌دهیم.

وزارت کشور طرح سامان‌دهی و سازمان‌دهی کوله بران را در هیات دولت ارائه داد که تا حدودی ما را قانع کرد تا کسانی که از این طریق ارتزاق می‌کنند به کارشان ادامه دهند. حساب این افراد جدا از کسانی است که از این مطلب سود می‌برند ، اما این که چرا یک دهیار کولبری می‌کند باید تحقیق کنیم که چنین اتفاقی چرا افتاده است.

مواضع رییس جمهور در مساله حصر صریح، شفاف و قاطعانه در شورای عالی امنیت ملی اعلام شد. از دبیر شورا تقاضا کرد در این مساله اطلاع رسانی کند.در جلسه شورای عالی امنیت ملی رئیس جمهور مواضع صریح، شفاف و قاطعانه گرفتند، از دبیر شورا میخواهم آنچه تشخیص میدهد درباره جلسات شورای عالی امنیت ملی اطلاع رسانی کند چون مباحث در این جلسه مباحث امنیتی است. مشکل حصر باید حل شود همه موضع دولت را می دانید، بگذارید این مساله از طریق مسیر خود پیش برود، باید بتوانیم زمینه ای فراهم شود تا این مشکل حل شود. جایگاه رفیع رهبری برای ما محترم و امنیت کشور برای ما مهم است، اجازه بدهید این مساله از طریق روش منطقی دنبال شود، اطلاع رسانی درباره تصمیمات شورای عالی امنیت ملی را به دبیر این شورا واگذار کنیم. حصر تصمیم شورای عالی امنیت ملی و پیش از دولت روحانی بوده است.

اجازه بدهیم موضوع حصر در آرامش مطرح و حل شود و سخنگوی شورایعالی امنیت ملی در این باره اظهار نظر کند.این موضوع یک حکم قضایی نیست بلکه این موضوع در شورایعالی امنیت ملی است و این مشکل در دولت قبلی بوجود آمده است نه در دولت فعلی. اجازه بدهیم این موضوع در آرامش مطرح و حل شود و سخنگوی شورایعالی امنیت ملی در این باره اظهار نظر کند.

برادر محترم ما آقای اژه‌ای می‌دانند با پرونده‌ها چگونه برخورد کنند. هم امنیت برای ما مهم است و هم جایگاه رهبری در نظام ارجحیت دارد ، منافع ملی ما به هم گره خورده است. مواضع رئیس‌جمهور در مساله حصر صریح و شفاف است و قاطعانه در شورای امنیت ملی از دبیر شورا تقاضا کرد که در این مسئله اطلاع‌رسانی کند.

(موضوع تمدید حصر در جلسه شورایعالی امنیت ملی) موضوعی هفته گذشته در نشست خبری مطرح شده بود که آیا آن سخن وزیر محترم اطلاعات که بیان کردند که ما مأموران امنیتی و اطلاعاتی را از منزل بیرون بردیم درست یا خیر که من گفتم اینطور هست و ایشان گزارش دادند و عده‌ای دیگر گفتند خیر صحت ندارد. سخنگوی محترم قوه قضاییه اعلام کردند که این دروغ محض است. چند روز بعد از این موضوع خانواده جناب آقای کروبی اعلام کردند که آن حرف درست است و ماموران امنیتی از خانه خارج شدند و آقای اژه‌ای هم تصحیح کردند و آن را تکمیل کردند و اعلام هم شد.

محمدعلی نجفی از فردا به جلسات دولت دعوت می‌شوند.

وزرای علوم و نیرو مهرماه معرفی می‌شوند.

ما در دولت پرونده‌ای در خصوص حقوق های نامتعارف نداریم، زیرا پس از مشخص شدن این موضوع ما عذرخواهی کرده و در شورای حقوق و دستمزد سقف حقوق مدیران را معین کردیم. دیوان محاسبات هم گزارش داد که حقوق‌های نامتعارف بازگردانده شده است حالا باید منتظر باشیم که ببینیم در قوه قضاییه کیفرخواست‌ها آیا منجر به رای قطعی می‌شود یا خیر و در این زمینه قوه قضاییه می‌داند. از نظر ما این بحث در دولت تمام شده است و ما تمام اطلاعات در این زمینه را ارائه کردیم.

( مطرح شدن مساله اشتغال فرزندان مسئولان و این شایعه که دولت به نمایندگان مجلس در این باره وعده داده است) به جای این اظهارنظراها باید هر موردی که در این زمینه وجود دارد را اعلام کنند که مثلا فرزند کدام مسئول چه مسئولیتی را گرفته است. ما این موارد را اتهام‌زنی می‌دانیم البته اگر فرزند مسئولی شایستگی داشته باشد نباید شغلی داشته باشد؟ ارتباط اشتغال فرزندان مسئولان با سهمیه‌بندی برای آنها و وعده دولت به نمایندگان در این زمینه یک ظلم است.

زنان توانمند و شایسته‌ای داریم که اگر وزیر نشدند معاون وزیر خواهند شد. من قصد دعوا ندارم اما می‌دانم رییس‌جمهور برای انتخاب وزیر زن چه کشید. اگر روزی پیش بیاید می‌گویم چه موانعی برای انتخاب وزیر زن وجود داشت. همان مراکزی که این مطالبات را مطرح کردند، مانع انتخاب زنان شدند اما ما موظف و علاقه‌مندیم از توانمندی زنان شایسته استفاده کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب: 141658:www. etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین