پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
شورای عالی اداری با الحاق چند تبصره به دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای، ضمن تسهیل تصدی زنان و جوانان به سطوح مدیریتی، بکارگیری نیروهای جدید با 25 سال سابقه یا 55 سال را در سطح مدیریت پایه ممنوع کرد.

شعارسال: در تبصره الحاقی به ماده 2 این دستور العمل آمده است: به منظور بهره گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست های مدیریتی، میزان تجربه مورد نیاز برای تصدی هر یک از سطوح مدیریت حرفه ای (از تجربه خدمت دولتی) در مورد زنان و کارمندان کمتر از 15 سال سابقه در مواردی که سایر شرایط احراز شده باشد، به دوم سوم مدت زمان پیش بینی شده در جدول تصویب نامه توسط شورای راهبری توسعه مدیریت دستگاه تقلیل می یابد.

در جدول یاد شده حداقل تجربه خدمت دولتی برای مدیریت عملیاتی 3 سال، مدیریت پایه 4 سال، مدیریت میانی 6 سال و مدیریت ارشد 10 سال قید شده است.

همچنین در تبصره 7 نیز آمده است: زنان و جوانان شاغل در دستگاههای اجرایی کشور می توانند با ارائه اقدامات علمی و پژوهشی خود در زمینه موضوعات مدیریتی یا در رابطه با حوزه های تخصصی عملکرد دستگاه متبوع از امتیازات ویژه ای برای تصدی پست های مدیریتی برخوردار شوند.

آئین نامه اجرایی نحوه برخورداری از این امتیازات حداکثر حداکثر طی مدت سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خواهد رسید.

بر اساس تصمیم شورای عالی اداری و در تبصره های الحاقی به ماده 5 نیز آمده است: برای بهره گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست های مدیریتی دستگاههای اجرایی مکلفند در انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای به نحوی برنامه ریزی کنند که تا پایان برنامه ششم توسعه متوسط سابقه خدمت مدیران نسبت به وضع موجود هشت سال کاهش یابد.

تا پایان برنامه ششم توسعه سهم مدیران زن در پست های مدیریتی به 30 درصد باید برسد

همچنین تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست های مدیریتی به 30 درصد افزایش یابد؛ سهم هر یک از دستگاه های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های هر دستگاه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با هماهنگی دستگاه اجرایی ذی ربط تعیین و ابلاغ می شود.

در تبصره الحاقی دیگری چنین آمده است: با هدف جوان گرایی و بهره گیری از نیروهای جوان و مستعد در اداره امور کشور دستگاههای اجرایی ضمن فراهم کردن تمهیدات لازم باید در خصوص کاهش متوسط سوابق خدمت به گونه ای اقدام کنند که از انتصاب افراد جدید با داشتن بیش از 25 سال سابقه خدمت و یا دارای سن بیشتر از 55 سال به پست های مدیریت پایه خودداری کنند.

همچنین رعایت شایستگی های عمومی و شرایط تخصصی برای انتخاب مدیران حرفه ای الزامی است ولی به منظور بهره گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند کشور برای تصدی پست های مدیریتی در شرایط مساوی کسب امتیازات مربوط به شایستگی های عمومی و شرایط تخصصی اولویت با انتخاب زنان و نیروهای جوان تر خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری رکنا، تاریخ انتشار: 5شهریور1396، کدخبر: 299010: www.rokna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین