پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
علیرضا رحیمی، از اعضای فراکسیون امید در رابطه با شانس علی ربیعی برای کسب رأی اعتماد دارد، تصریح کرد: شانس آقای ربیعی برای اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌صورت درصد را سخت می‌توان مطرح کرد ولی فضای سختی برای رأی آوری برخی از وزرا از جمله آقای ربیعی وجود دارد.

شعار سالابتدای روز سه‌شنبه پیش از آنکه رئیس‌جمهور به مجلس وارد شود و در دفاع از کابینه به سخنرانی بپردازد یکی از اعضای خانه ملت در کانال تلگرامی خود از سخت بودن شرایط علی ربیعی و محمدجواد آذری جهرمی دو گزینه پیشنهادی حسن روحانی برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبر داد.

دیروز رئیس‌جمهور به همراه وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی رفت تا از کابینه دفاع کند در اواسط سخنان حسن روحانی در صحن علنی مجلس علی لاریجانی خطاب به رئیس‌جمهور عدم حضور علی ربیعی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یادآوری کرد و حسن روحانی نیز پس‌ازآنکه از نبود علی ربیعی در جمع وزرا پیشنهادی خود اطمینان یافت و در پاسخ گفت «هر وزیر که نباشد برای تنبیه مطالب مربوط به او خوانده نخواهد شد.»

گرچه ربیعی با تأخیر خود را به مجلس رساند و علت آن را تصادف در طول مسیر اعلام کرد که باور آن برای فردی در این جایگاه که در هنگام تردد در خیابان از امکانات ویژه‌ای بهره می‌برد، سخت است ولی آنچه مهم‌تر از این مسئله به نظر می‌رسد رفتار خلاف شان مجلس از سوی او بود.

در مواقعی که وزرا در خانه ملت حاضر می‌شوند در صورتی نیاز ببینند مطلبی را به رئیس جلسه اعلام کنند از معاون پارلمانی دولت کمک می‌گیرند، اما علی ربیعی این مسئله را ندیده انگاشت و شخصاً در محل هیئت‌رئیسه مجلس حاضر شد و برای علی لاریجانی دلیل تاخیرخود (تصادف در مسیر) به مجلس را توضیح داد.

علیرضا رحیمی، از اعضای فراکسیون امید در گفت‌وگو با رویداد در رابطه بااینکه علی ربیعی با توجه به تاخیر برای حضور در جلسه معرفی کابینه توسط رئیس‌جمهور و نظر منفی نمایندگان چه اندازه شانس موفقیت برای کسب رأی اعتماد دارد،گفت:شانس آقای ربیعی برای اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌صورت درصد را سخت می‌توان مطرح کرد ولی فضای سختی برای رأی آوری برخی از وزرا از جمله آقای ربیعی وجود دارد.


وی در این رابطه تصریح کرد: مخالفان و موافقان هر دو مستنداتی را برای بیان مخالفت و موافقت خود تهیه‌کرده‌اند، اما در کل فضای مجلس برای میزان رأی آوری آقای ربیعی به‌صورت 50، 50 است و دلیل اینکه مسیر چالشی و سخت برای برخی از وزرا دانسته می‌شود به علت این است که فاصله بین موافقان و مخالفان بسیار کم است.

این عضو فراکسیون امید در رابطه با مستنداتی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد نیز ابراز کرد: شخصاً به دنبال مستند خاصی برای له یا علیه وزیر پیشنهادی نبودم ولی اجازه دهید در این زمینه وارد جزئیات نشوم، اجمالاً به این نکته اشاره می‌کنم که مستندات قابل‌توجهی جمع‌آوری‌شده است.

رحیمی دراین‌باره که مخالفان به کدام فراکسیون مجلس تعلق دارند، یادآور شد: مخالفان و موافقان فارغ از فراکسیون این کار را دنبال می‌کنند و کمتر گرایش‌های سیاسی در این امر دخالت دارد. آقای ربیعی در فراکسیون‌های مختلف حضور پیدا کرد و درباره برنامه خود و ابهامات توضیح داد، اما نظر فراکسیونی بر زبان آورده نشده است و به‌عنوان نمونه فراکسیون امید هنوز برای بیان نگاه رسمی خود به جمع‌بندی نرسیده است.

وی در خصوص نظر فراکسیون امید درباره وزرا پیشنهادی اضافه کرد: اجمالاً نظر مثبت نسبت به بیش از 12 یا 13 وزیر وجود دارد و نظر درباره مابقی وزرا به جمع‌بندی فراکسیونی موکول شد که برای اعضا ملاک عمل قرار خواهد گرفت. در کل وضعیت عمومی کابینه مثبت است و شرایط سخت محمدجواد آذری جهرمی و علی ربیعی را به فراکسیون نسبت نمی‌دهم.

این عضو فراکسیون امید در رابطه با وضعیت رأی آوری آذری جهرمی نیز اظهار داشت: درباره آقای جهرمی برخی موارد سیاسی و فنی با توجه به زمانی که به‌عنوان معاونت زیرساخت کار می‌کردند، مطرح شد که البته این موارد در تمامی فراکسیون‌ها عنوان‌شده است، اما حداقل در فراکسیون امید فضا برای او اقناعی نبود. البته همان‌طور که توضیح دادم جمع‌بندی رسمی انجام‌نشده، ولی حضور ایشان هم خیلی چالشی بود.

رحیمی درباره اعلام نظر فراکسیون درباره کابینه پیشنهادی حسن روحانی بیان کرد: پیش از رأی‌گیری نظر فراکسیون اعلام خواهد شد که چهارشنبه عصر یا پنج‌شنبه خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد24 ، تاریخ انتشار 25 مرداد 96، کدمطلب:۷۱۰۸۵، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین