پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
مدیر دهکده طبیعت استان قزوین از احداث نخستین بیمارستان حیات وحش با عنوان پروژه هفت‌دره خبر داد و گفت: قزوین به برترین زیست‌بوم آزاد کشور تبدیل می‌شود.

شعارسال: رضا نوری اظهار داشت: طرح توسعه دهکده طبیعت باراجین چندی پیش با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور کلید خورد که هم‌اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پارک در فضای 30 هکتار و با اعتبار 30 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد در حالی که هم‌اکنون دهکده طبیعت باراجین استان قزوین جزو 16 جاذبه منحصر به فرد کشور اعلام شده است که با الحاق این پروژه به برترین زیست‌بوم آزاد کشور تبدیل می‌شود.

مدیر دهکده طبیعت قزوین تصریح کرد: دهکده طبیعت با اهداف گردشگری، آموزشی و تحقیقاتی در مرکز بوستان 1400 هکتار باراجین در شمال شهر قزوین احداث و راه‌اندازی شده و اکنون این دهکده طبیعت با پیگیری‌های شهردار قزوین به عنوان شرکت دهکده طبیعت بوستان باراجین به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون در حدود هزار و 700 حیوان در این مجموعه نگه‌داری می‌شود، بیان کرد: انواع گوشتخواران، پرندگان، آبزیان و حیوانات در حال انقراض در این مجموعه نگه‌داری می‌شوند.

نوری گفت: با اجرای پروژه هفت دره به محدود دهکده طبیعت قزوین 30 هکتار اضافه می‌شود و در این هفت دره حیوانات به شکل آزاد و طبیعی زندگی کرده و با انسان‌ ارتباط مستقیم دارند.

مدیر دهکده طبیعت قزوین خاطرنشان کرد: مرحله نخست پروژه هفت‌دره، طراحی و اجرای پارکهای باز (سافاری) شامل زیستگاه شیرها، ببرها، خرسها، گرگ‌ها، پرندگان شکاری بزرگ، گوزنها، قوچ‌ها و میش‌ها و مناطقی جهت زندگی گرازها، گاو میش‌ها، گورخرها است.

وی عنوان کرد: دهکده حیات طبیعت باراجین که در شمال شهر قزوین و در دامنه کوه‌های البرز واقع شده با محیطی طبیعی برای زیست انواع جانوران و وحوش از یوزپلنگ گرفته تا شیر و خرس و گرگ به زیباترین زیست بوم و نمونه در کشور تبدیل شده است.

این مسئول افزود: احداث پارک‌های تخصصی از جمله پارک مارها، پارک کروکودیل‌ها، پارک پرندگان شکاری ویژه و پارک تکثیر و حفاظت از گونه‌های جانوری در دست انقراض با برند قزوین از برنامه‌های پروژه هفت دره است.

نوری همچنین از احداث نخستین بیمارستان حیات وحش کشور در قزوین خبر داد و گفت: در این بیمارستان تمامی حیواناتی که به نحوی در طبیعت آسیب دیده‌اند درمان و به دامان طبیعت باز‌می‌گردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25مرداد1396، کدخبر: 1493276: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین