پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۶۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
هما، پرنده اساطیری یا پرنده‌ای که از دیرباز در تعابیر ایرانیان به پرنده سعادت معروف است و سایه‌اش بر سر هر کسی بیفتد سعادتمند خواهد شد.«سیدامیرحسین افتخاری» توانست تصویر پرواز این پرنده در یکی از مکان‌های زندگی آن یعنی کوهستان‌های طالقان در استان البرز را شکار کند.حشمت اله کشیری در این خصوص گفته بود که پس از همکاری تشکل‌های غیردولتی و جوامع محلی با محیط زیست طالقان، تحقیق در خصوص زیستگاه و تعداد پرنده هما در شهرستان طالقان شروع شده و به دنبال آن هستیم که اطلاعات جامعی در این خصوص به دست آوریم.

شعار سال: این پرنده که در تصور عده زیادی همتراز ققنوس است و فقط در افسانه‌ها جای دارد، نامش در ادبیات ما بسیار گفته شده و البته به سرستون‌های تخت جمشید هم جلوه باشکوهی بخشیده است. امروز پس از سال‌ها، مرغ سعادت در جهان و ایران به مرحله‌ای از کمیابی رسیده که هر کسی را یارای مشاهده پرواز باشکوه این پرنده نیست و شاید فعالین زیست محیطی در زیستگاه‌های این پرنده سعادت دیدن هما را پیدا کنند. بر همین اساس هم بود که «سیدامیرحسین افتخاری» توانست تصویر پرواز این پرنده در یکی از مکان‌های زندگی آن یعنی کوهستان‌های طالقان در استان البرز را شکار کند.

پرواز همای سعادت بر فراز البرز

آغاز تحقیقات درباره پرنده هما:

گفتنی است چندی پیش رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان با اشاره به وجود هما در مناطق کوهستانی طالقان، از آغاز تحقیقات درباره این پرنده خبر داده بود. حشمت اله کشیری در این خصوص گفته بود که پس از همکاری تشکل‌های غیردولتی و جوامع محلی با محیط زیست طالقان، تحقیق در خصوص زیستگاه و تعداد پرنده هما در شهرستان طالقان شروع شده و به دنبال آن هستیم که اطلاعات جامعی در این خصوص به دست آوریم. پرنده هما در سال یک یا دو تخم می‌گذارد و عمدتاً لاشخور بوده و عمده غذای آن مغز استخوان است؛ این پرنده استخوان‌های بزرگ را از ارتفاع زیاد بر روی سنگ‌ها پرتاب کرده تا به قطعات کوچک‌تر شکسته و گاهی از لاک پشت‌های زنده به همین روش تغذیه می‌کند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرده بود: تحقیق کامل و جامعی از هما در سطح کشور موجود نیست و امید است با همکاری مجموعه محیط زیست استان البرز و تشکل‌های غیر دولتی قدم‌های مثبتی در خصوص حفظ زیستگاه و تعداد این پرنده زیبا تهیه و در اختیار مخاطبین قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 3 فروردین 97، کد مطلب: 97010300409، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
چقدرر جالب! واقعا با اهمیت دادن به محیط زیست در زمینه های مختلف میشه خیلی از سرمایه هارو مجدد احیا کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
در داستان های اساطیری ما حیوانات زیادی هستن که هنوز برخی از انها شاید نا شناخته باشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین