پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: از صنایعی که آلایندگی محیط زیستی کمتری داشته و اشتغال بیشتری برای مردم ایجاد می کنند، حمایت می کنیم.

شعار سال: مجتبی ذوالنوری با اشاره به وضعیت زیست محیطی قم و آخرین وضعیت دریاچه نمک در این استان گفت: استان قم از نظر محیط زیستی وضعیت خیلی خوبی ندارد و به دلیل نداشتن آب و هوای مناسب و همچنین به دلیل واقع شدن در منطقه ای کویری، دارای کانون های مخرب زیست محیطی است.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کاهش بارندگی و شرایط کویر و بادهای تندی که در این منطقه می وزد،متاسفانه ریزگردها در قم از شهرهای اطراف آن بسیار بیشتر است چون کانون ریزگردها در بیابان های قم وجود دارد.

وی افزود: همچنین دریاچه نمک قم یا حوض سلطان یکی از کانون هایی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد، می‌تواند برای قم مشکل ساز باشد.

وی ادامه داد: با توجه به احداث سد ۱۵ خرداد آبی که از رودخانه قم می آید و در قمرود می ریزد داخل دریاچه قطع می شود که به تدریج با خشک شدن دریاچه و وزیدن تندباد و طوفان می تواند منجر به ایجاد طوفان های نمکی شود که مشکل ساز است.

ذوالنوری تصریح کرد: برای رفع این مشکل، حقابه ای پیش بینی شده است که هم از قمرود و هم یکی از پساب های تصفیه شده قم است که قرار شده دریاچه را سیراب کند و برای همیشه رطوبت لازم داشته باشد تا تبدیل به کانون طوفان نمک نشود.

وی تصریح کرد: این موضوع را در جلسه شورای اداری استان و جلسات محیط زیست مطرح کرده و با معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست صحبت شده و این هشدارها را داده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به اینکه بعضی از صنایعی که در قم ایجاد می شوند؛ دارای مشکل محیط زیستی هستند که از ایجاد مواردی از آن ها که حتی تا مرحله صدور مجوز و پشتیبانی های دولتی پیش رفته بود جلوگیری کردیم و فعالیت برخی دیگر متوقف شده و این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: معتقدیم اگر قم برق نداشته باشد می شود آن را از سایر نقاط کشور انتقال داد؛ اما اگر هوا نداشته باشد نمی توان هوا را از جایی به جایی دیگر منتقل کرد.

ذوالنوری تصریح کرد: از فعالیت بعضی از صنایع آلاینده که نفع چشمگیری نیز برای قم ندارد، ممانعت کردیم چراکه سلامت مردم از همه چیز مهمتر است؛ از این رو به دنبال این هستیم که با حمایت و کمک دولت، صنایعی که آلایندگی محیط زیستی کمتری دارند و اشتغال بیشتری برای مردم ایجاد می کنند را جایگزین صنایعی کنیم که دارای آلایندگی بیشتری هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 3 شهریور 96، کدمطلب: -، www. icana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین