پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
استاندار اصفهان با انتقاد از صنعتی شدن بیش از ظرفیت استان اصفهان گفت: دیگر به دنبال کارخانه و دودکش جدید نیستیم، دودکش‌های قدیمی را هم پائین می‌کشیم.

شعارسال: رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری اظهار کرد: شب گذشته با دیدار رئیس مجلس کره جنوبی مباحث علمی خوبی مطرح شد؛ در این دیدار این رئیس گفته بود که فکر می‌کردم اصفهان تنها بر اساس داشته‌های میراثی خود استوار است و نمی‌دانستم استان اصفهان در این زمینه فعال و خواستار توسعه علوم بین دو کشور باشد.

وی با اشاره به تاریخ طولانی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان در حال حاضر پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و این استان برای برنامه بلند مدت خود باید فکرهای جدید داشته باشد؛ اما آیا باید بر اساس داشته‌های قدیمی اصفهان را مدیریت کرد و یا برنامه‌های جدیدی برای آن داشت؟

استاندار اصفهان با اشاره به تابستان داغ علم و فناوری در اصفهان گفت: با توجه به داغی فصل گرما این رویداد هم گرمای خاصی به شهر بخشیده است و این موضوع برای تحقق آینده روشن اصفهان مؤثر است و موفق شدیم بعد از 16 سال اولین منطقه ویژه علم و فناوری را در شهر اصفهان تأسیس کنیم.

زرگرپور ادامه داد: اصفهان دیگر ظرفیت توسعه صنایع آلاینده و راهی برای توسعه جز توجه به علم و تکنولوژی ندارد؛ برای 20 سال بعد استان سه محور توسعه‌ای تعریف شده که آن سه محور علم و فناوری، گردشگری و هنر هستند.

وی اضافه کرد: تابستان 96 تابستان داغ علم و فناوری در شهر اصفهان است و از این پس شهر اصفهان بستر ایجاد توسعه اقتصادی علمی و فناوری خواهد بود.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه ما دیگر دنبال دودکش جدید نیستیم و دودکش‌های قدیمی را هم پائین می‌کشیم، گفت: 550 شرکت دانش‌بنیان با بیش از 6 هزار نفر دانشجویان جدید در شهر اصفهان مشغول به کار در شهرک علمی و تحقیقاتی هستند.

زرگرپور با بیان اینکه گردشگری سلامت‌محور را باید در شهر اصفهان فعال کنیم، اظهار کرد: تنها راه نجات شهر اصفهان توجه به توسعه علم و فناوری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 مرداد 1396 ، کدخبر: 13960513000332،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین