پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
مهار چالش‌های زیست محیطی، شکوفایی و توسعه صنعت گردشگری، جذب سرمایه‌های خارجی در امور زیربنایی، تقویت روحیه همکاری و همدلی، برقراری اعتدال در فضایی سیاسی و اجتماعی و ایجاد ثبات در بخش اقتصادی از مهم‌ترین تحولات وشاخصه‌های عملکردی دولت تدبیر و امید طی 3 سال فعالیت در استان اصفهان بوده است.
شعارسال: رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت در 3 سال گذشته با وجود موانع و امواج مخالف، تلاش کرده‌اند تا با صداقت و اعتماد بین مسئولان اجرایی و مردم، زمینه توسعه و پیشرفت جای جای سرزمین ایران را فراهم کنند. افزایش تعامل‌های بین‌المللی، انجام توافق هسته‌ای، اعطای تسهیلات کلان به واحدهای صنعتی، اصلاح نظام بانکی، کاهش نرخ تورم و توجه خاص به مشکلات زیست محیطی از جمله اقدام‌ها و شاخصه‌های عملکردی دولت در سطح کلان ملی بوده که این شاخصه‌ها درهمه نقاط کشور از جمله استان اصفهان نشان دهنده کارنامه موفق دولت است.

* مهم‌ترین تحولات در بخش اقتصادی

روند تحولات در استان اصفهان نیز به‌عنوان صنعتی‌ترین استان و یکی از قطب‌های اقتصادی کشور نشان دهنده عملکرد مثبت و تلاش‌های موفق دولت در زمینه‌های مختلف است .نگاهی به این کارنامه 3 ساله دولت ثابت می‌کند که توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، راه و شهرسازی، مسکن، کشاورزی، صنایع، معادن و توسعه علم و فناوری در کانون برنامه‌ریزی و توجه مسئولان و کارشناسان بخش اقتصادی استان اصفهان قرار داشته است.سفر استانی رئیس جمهوری وهیأت دولت به استان اصفهان در بهمن ماه سال 93 نیز با همین هدف انجام شد و در جریان این سفر به عنوان نقطه عطف دولت تدبیر در استان، 38 طرح کلی برای توسعه امور زیربنایی این منطقه تعریف و به اجرا گذاشته شد.

* قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران

طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران از ابرطرح‌های استان و از مهم‌ترین طرح‌های زیربنایی است که عملیات اجرایی آن در دولت یازدهم و در دوران «پسابرجام» کلید خورد.این طرح به طول 240 کیلومتر باهدف صرفه‌جویی در زمان، سرعت و ایمنی در حال انجام است.

به گفته «رسول زرگرپور»، استاندار اصفهان گشایش اعتبار قطار سریع السیر اصفهان - تهران انجام شده که شامل تأمین 2 میلیارد یورو در مرحله نخست و ارقام بیشتر در مراحل بعدی است.تاکنون عملیات زیرسازی این طرح زیربنایی در فاصله اصفهان تا قم اجرا شده و قراردادی به ارزش 2.5 میلیارد یورو برای قطعه اصفهان - قم و در مجموع 7 میلیارد یورو برای کل طرح از اصفهان تا تهران معادل‌سازی شده است.

«عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی نیز اردیبهشت ماه امسال در آیین گشایش چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل ریلی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پیش‌بینی کرد که قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان با سرعت 250 کیلومتر در سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد. طرح ساخت قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های حمل ونقل در منطقه مرکزی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است که بهره‌برداری از آن موجب تحول و تحرک جدی در بخش حمل و نقل کشور خواهد شد.

* کنار گذر شرق اصفهان

در بخش زیرساخت‌ها از اجرای طرح کنار گذر شرق اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های راه و شهرسازی می‌توان نام برد.با ساخت و تکمیل کنار گذر شرق اصفهان، حجم وسیعی از ترافیک سنگین از مرکز کلانشهر اصفهان خارج می‌شود و مزیت‌های زیست محیطی، کاهش هزینه‌ها و تصادفات رانندگی را به همراه دارد. طرح کنار گذر غرب اصفهان نیز آماده افتتاح است. کنار گذر شرق اصفهان هم به طول 93 کیلومتر از آزاد راه نطنز - کاشان - اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می‌شود.

* ساخت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان

طرح ساخت نمایشگاه‌های بین‌المللی در شرق اصفهان از جمله طرح‌های زیربنایی این استان است که در دولت تدبیر و امید به اجرا گذاشته شده و قرار است تا پایان امسال یا اوایل سال آینده مرحله نخست آن به مساحت 100 هزار متر مربع افتتاح شود.

به گفته استانداراصفهان، این طرح از نیازهای اساسی بخش اقتصادی استان است که باید هرچه سریعتر اجرا شود. عملیات اجرایی ساخت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در زمینی به مساحت 22 هکتار در شرق شهر اصفهان از شهریورماه سال 94 آغاز شد.این نمایشگاه در 2 مرحله ساخته می‌شود و شامل فضای سرپوشیده اداری، نمایشگاهی و خدماتی است. زرگرپور از آمادگی 100 طرح با استاندارد بین‌المللی برای سرمایه‌گذاران خارجی در استان خبر داد وافزود: این طرح‌ها با اعتبار9 میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاران خارجی مهیا شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19 ، تاریخ انتشار: پنج شنبه 4 شهریور 1395، شماره: 6295 .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین