پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت : جمعی با یک تصیم احساسی سیستان یک پارچه را به 5 شهرستان تقسیم کردند که غیر کارشناسی است و یک تصمیم کاملا سیاسی بود و بر اساس ضوابط تقسیمات کشوری این تقسیم درستی نبود.

شعارسال: علی اصغر جمشید نژاد در نماز جمعه مورخ سوم شهریور شهر زابل که در مصلی المهدی (عج) زابل برگزار شد ، ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت :این دو عزیز بزرگ مردانی بودند که قبل ازشهادت ترور شخصیتی شدند توسط کسانی که درک درستی از شخصیت این بزرگواران نداشتند و از عناوین و شرایطی مختلف به شکلی استفاده کردند که انگار اینها درحق مردم و انقلاب خیانت می کنند. وی در پاسخ به سوالات امام جمعه زابل در نماز جمعه گفت : مجالی برای پاسخگویی به 13 سوال مهم آنهم در این فرصت محدود نیست (حدود 15 دقیقه بین دو نماز) و ادامه داد :تلاش های ارزشمندی در دولت یازدهم انجام گرفته که در دولت دوازدهم با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت و اهتمام مسئولان برآن است ،بتوانیم بخشی از نیازمندی ها و درخواست های مردم را بر اساس اولویت ها و نیازها که به دلیل محدودیت های منابع مالی وجود دارد برآورده سازیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تصویب 9 بازارچه در هیات دولت گفت : از این مجموع 6 بازارچه در استان سیستان و بلوچستان است که 3 بازارچه به منطقه سیستان اختصاص دارد و در این مصوبه برای بازارچه های تمامی استانهای کشور شعاع 20 کیلومتر را در نظر گرفته اند ولی برای این استان از سوی دولت تا شعاع 50 کیلومتر در نظر گرفته شده است و این شعاع 50 کیلومتر شامل زابل هم می شود.

جمشید نژاد تقسیم شدن منطقه سیستان به چند شهرستان را کاری غیر اصولی وغیر کارشناسی برشمرد و اظهار کرد : حقیقتی که هست خطاها و اشتباهاتی صورت گرفته و این مهم بر اساس عقلانیت و کار کارشناسی صورت نپذیرفته است ، جمعی با یک تصیم احساسی سیستان یک پارچه را به 5 شهرستان تقسیم کردند یک تصمیم کاملا سیاسی بود و بر اساس مختصات تقسیمات کشوری این امر درستی نبود. معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان بلوچستان گفت :در رابطه با بخش آموزشی،تصمیماتی شایسته ای برای این استان گرفته شده ، که بسیار مهم و حائز اهمیت است بگونه ای که مصوبه مجلس با اسم و عنوان استان سیستان و بلوچستان می باشد، تحت عنوان ایجاد تعاونی آموزشی در استان سیستان و بلوچستان و اختصاص مبلغ 600 میلیارد تومان برای ایجاد کارهای آموزشی، این در نوع خود بی نظیر است ،چنین تصمیمی در هیچ دولتی اتخاذ نشده است .

علی اصغر جمشید نژاد در رابطه با مباحث مربوط به بهداشت و درمان در استان نیز بیان داشت : در این بخش کارهای بزرگی انجام گرفت در کنار طرح تحول سلامت ، مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، بیمارستان سوختگی، بیمارستان سل و انواع اقداماتی که سعی می شود در اسرع وقت به بهره برداری برسد ،خود موید این گفتار است. وی گفت :تصمیمی که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در چند طرح به دولت ارائه کرد ،مبنی بر بیمه شدن افراد تمام مناطق محروم که مصوبه دولت نیز اتخاذ شد ،کار بسیار بزرگ و استثنایی است. جمشید نژاد با بیان اینکه طرح آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با جدیت انجام می گیرد ، افزود :البته محدودیت هایی از نظر اجرایی وجود دارد که بخشی از آن مربوط به دولت است که حتما با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است اما بخشی از آن برمیگردد به خود مردم ،مردم باید مشارکت داده شوند در منافع مربوط به این طرح ها تا بتوانیم بهتر نتیجه بگیریم.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد : در جلسه سمینار فرمانداران استان که هفته گذشته برگزار شد، یکی از تصمیماتی که اتخاذ و مصوب گردید این بود که توسعه یک جانبه و بر اساس یک محور امکان پذیر نیست مگر اینکه همه نهادهای قدرت را در نوع تصمیم گیری مشارکت دهیم به دلیل اعمال نقطه نظرات آنها و مقرر شد فرماندار، نماینده محترم مجلس و امام جمعه محترم شهرستان تصمیم بگیرند که چگونه می توان این امکان را فراهم کرد و از مجموع توانمندی های یکدیگر بهره بگیریم و برای حل بهتر مشکلات مردم تصمیم گیری کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ندای زاهدان، تاریخ انتشار: 5شهریور1396، کدخبر: 13995 : www.nedayezahedan.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین