پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
از دوران مديريت محمد علی‌آبادی در سازمان تربيت بدنی حدود ده سال ميگذرد و شروع ساخت ورزشگاه‌های كاملا قديمی با سازه‌های يك شكل با گنجايش پانزده هزار نفر در شهرهای مختلف مانند كرمان، گيلان، كاشان و قم آغاز شد. حال در چند سال اخير اما ديدگاه مديريتی برای ورزشگاه های كشور مقداری متفاوت شده است.

شعارسال: از دوران مديريت محمد علی‌آبادی در سازمان تربيت بدنی حدود ده سال ميگذرد و شروع ساخت ورزشگاه‌های كاملا قديمی با سازه‌های يك شكل با گنجايش پانزده هزار نفر در شهرهای مختلف مانند كرمان، گيلان، كاشان و قم آغاز شد. حال در چند سال اخير اما ديدگاه مديريتی برای ورزشگاه های كشور مقداری متفاوت شده است.

در اهواز، ورزشگاه مدرن پنجاه هزار نفری تحت مديريت فولاد خوزستان ساخته شده كه البته هنوز به بهره برداری نرسيده است و در اصفهان پس از بيست سال ورزشگاه نقش جهان افتتاح شد ( هرچند كه ايرادات فنی زيادی همچنان باقي است ولي همين كه سپاهانی‌ها سرانجام توانستند در ورزشگاه خود به ميدان بروند جاي شكرش باقی است ).

در مشهد اما اوضاع حتي در دوران علی‌آبادی هم بهتر از ساير شهرها بود و بعد از افتتاح ورزشگاه چهل هزار نفری ، حالا ورزشگاه مدرن و پنج ستاره امام رضا نيز افتتاح شده است اما در كمال تعجب دو تيم پديده و سياه جامگان اجازه برگزاري ديدارهای خانگي را ندارند تا يكی از اصلی‌ترين سرمايه‌های تيم های مشهدی از بين برود. این ورزشگاه در بلوار خیام مشهد حد فاصل تقاطع بلوار توس و بلوار فردوسی جای گرفته است و در مالکیت آستان قدس رضوی است. برای ساخت و راه‌اندازی آن رقمی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما چرا مسئولان امر در مشهد اجازه برگزاري ديدارهای‌ خانگی‌ در ورزشگاه امام رضا را صادر نكردند؟

مدیر عامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی و فرماندار مشهد در تماس با برنامه نود درباره ورزشگاه بی استفاده امام رضا مشهد صحبت کردند.

علی‌اکبر هاشمی جواهری مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس درباره استفاده نکردن از ورزشگاه امام رضا مشهد گفت: شورای تامین پای کار بوده و هنوز اجازه بازی‌های لیگ برتر را در این استادیوم نداده است؛ تمام مسؤولان آستان قدس آمادگی برگزاری مسابقات را دارند و آقای تاج هم اعلام آمادگی کردند. سعی داریم بازی ملی برای افتتاح این ورزشگاه انجام شود ولی اگر این اتفاق نیافتاد، با توجه به اینکه دو تیم لیگ برتری داریم، به مسؤولان دو باشگاه می‌گوییم تا این ورزشگاه با حضور آنها افتتاح شود.

هاشمی جواهری درباره نقش فرمانداری مشهد هم گفت: فرماندار مشهد یک سری نکاتی را درباره انجام بازی در ورزشگاه امام رضا، مثل ایجاد گیت و تقسیم بندی تماشاگران گفتند که ما هم اعلام نمودیم هیچ حرفی نداریم و همین الان هم به فدراسیون فوتبال گفتیم آماده هستیم تا در نخستین بازی تیم ملی این ورزشگاه افتتاح شود و بعد از آن نیز میزبان بازی‌ها باشیم. اگر بتوانیم نخستین بازی در ورزشگاه امام رضا، مسابقه‌ای ملی باشد رضایت کامل داریم وگرنه برای میزبانی بازی‌های لیگ برتر نیز هیچ مشکلی نخواهیم داشت. ورزشگاه ثامن از رده خارج نیست ولی کلاس استادیوم ثامن متفاوت است؛ ما کاملا آمادگی میزبانی را داریم و اگر آقای فرماندار قول دهند ایمنی تامین شود، می‌توانیم میزبانی بازی در استادیوم امام رضا داشته باشیم ولی ترجیحا اگر به جای مسابقه باشگاهی، بازی ملی باشد بهتر خواهد بود.

هاشمی جواهری درباره امکانات متفاوت ورزشگاه امام هم توضیح داد: علاوه بر کیفیت مطلوب چمن، پیست دو و میدانی ورزشگاه امام رضا یکی از بهترین‌های دنیاست که تمام استانداردها را دارد؛ به فدراسیون‌های فوتبال و دو و میدانی اعلام کردیم آمادگی میزبانی مسابقات را داریم و یکی از اولویت‌های اصلی ما استفاده از ورزشگاه امام رضا است.

او درباره آینده ورزشگاه هم صحبت کرد و امیدوارانه برای اواخر شهریور وعده تکمیل شدن نواقص را داد: نقطه نظرات شورای تامین جدای از مسائل ورزشگاه‌ها و جانبی است ولی در تلاش برای رفع نواقص هستیم؛ حدود دو هفته برای رفع نواقص زمان نیاز است که پس از آن هیچ محدودیتی در برگزاری مسابقات نداریم و حاضر به تکمیل رفع مشکلات جزئی هستیم تا با ایجاد امنیت توسط شورای تامین شاهد افتتاح ورزشگاه با یک مسابقه باشیم.

محمد رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد هم درباره برگزار نشذن بازی در ورزشگاه امام رضا گفت: نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود؛ ورودی و خروجی‌ها آماده نبوده و مسیر شمالی و جنوبی ورزشگاه که به سالن‌های مجاور دسترسی دارد باید بسته شود؛ مشکلاتی از قبیل فنس‌کشی هم وجود دارد. زمان رفع نواقص را باید اهل فن بگویند ولی در صورت برطرف شدن آنها ما نیز هیچ مشکلی برای تامین امنیت استادیوم امام رضا نداریم.

اينكه ورزشگاه امام رضا به يكباره و در اسفند ماه افتتاح شد و بدون درنظر گرفتن بهره برداری از ساير بخش‌ها اعلام كردند كه آمادگی ميزبانی از تيم ملی را دارد جای سوال را برای خبرنگاران باقی ميگذارد كه چطور بعد از چندماه از افتتاح اين پروژه هيچ اتفاق مثبتی رخ نداده است؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 7شهریور1396، کدخبر: 377127: www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین