پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین گفت: ۳۵۰ راس دام سبک و سنگین غیرمجاز در نایین کشف و جمع آوری و تحویل دستگاه قضایی شد.

شعار سال: بهزاد متولی زاده اظهار داشت: با کشف و جمع آوری ۳۵۰ راس دام سبک و سنگین غیر مجاز، نه پرونده در مراجع قضایی در رابطه با حمل غیرمجاز دام در نائین تشکیل شد.

وی بیان داشت: نه خودرو حمل دام به دلیل عدم داشتن گواهی بهداشتی- قرنطینه ای حمل دام زنده از دامپزشکی شهرستان مبداء، توسط نیروی انتظامی این شهرستان توقیف و با توجه به احتمال قاچاق بودن این دام ها به شبکه دامپزشکی شهرستان و سپس به مراجع قضائی ارجاع داده شدند، که تا حصول نتیجه نهایی دام ها در محل مشخص قرنطینه و نگهداری می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین در خصوص احتمال خطر انتقال عوامل بیماری زا از طریق حمل دام به صورت غیرمجاز، بیان داشت: حمل دام ها بدون دریافت گواهی بهداشتی - قرنطینه ای بسیار مخاطره آمیز است.

وی اعلام کرد: چرا که شرایط مطلوب در بخش کنترل، ریشه‌کنی و مراقبت از بیماری های دامی و قابل انتقال از دام به انسان حاصل برنامه ریزی ها و صرف امکانات و به کارگیری نیروی انسانی در سالیان متمادی بوده و بی توجهی به این موضوع علاوه بر تهدید سرمایه های دامی کشور، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر روبرو می کند.

متولی زاده ضمن تاکید به اینکه صاحبان خودروهای سنگین حمل کننده دام، قبل از حرکت می‌بایست مجوزهای لازم را دامپزشکی مبداء دریافت کنند، ادامه داد: دامداران و سایر افرادی که قصد خرید و فروش دام را دارند باید ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای را رعایت کنند.

وی گفت: این افراد پیش از هرگونه اقدام به منظور حمل و نقل دام در کشور، جهت اطلاع از ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای تردد دام به شبکه های دامپزشکی شهرستان های خود مراجعه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 7 شهریور 96، کدمطلب: 4072622 ، www. mehrnews.com.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین