پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات تاکید کرد: حضور آقازاده‌ها در سمت‌های دولتی بدون تردید به بی‌اعتمادی مردم به نظام و حاکمیت منجر خواهد شد و دامن تمام جریانات سیاسی کشور را هم خواهد گرفت و مردم با انتظارات و امید در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند که در صورت برآورده نشدن آن‌ها تمام جریانات سیاسی متضرر خواهند شد.

شعارسال: دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات تاکید کرد: حضور آقازاده‌ها در سمت‌های دولتی بدون تردید به بی‌اعتمادی مردم به نظام و حاکمیت منجر خواهد شد و دامن تمام جریانات سیاسی کشور را هم خواهد گرفت و مردم با انتظارات و امید در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند که در صورت برآورده نشدن آن‌ها تمام جریانات سیاسی متضرر خواهند شد.


روزهای اخیر به‌طور گسترده اسامی آقازاده‌هایی که در سمت‌های دولتی مشغول به کارشده‌اند ذیل هشتک «ژن خوب» به انتشار درآمده و نکته جالب در آن این است که این افراد به یک حزب یا جناح سیاسی خاصی وابستگی ندارد و تقریباً به‌تمامی طیف‌ها ارتباط پیدا می‌کند که اعتراضاتی را به دنبال داشته است.

الهه کولایی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حساب کاربری توییتر خود نوشته است که «منظور از جوان‌گرایی مدیریت کشور؛ مدیر شدن فرزندان و وابستگان مدیران مادام‌العمر کنونی نیست.» پروانه سلحشوری، نماینده و عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: «از اینکه فرزندان چند نفر از همکارانم پشت گرفتند، ناراحت شدم و به یاد بچه‌های دانشگاه شریف افتادم که به خاطر بیکاری مجبور به مهاجرت می‌شوند.»

شکی وجود ندارد اگر بنا باشد شعار جوان‌گرایی با حضور آقازاده‌ها محقق شود، این اتفاق سبب بی‌اعتمادی سیاسی در بین اقشار مختلف جامعه به وجود خواهد آورد و این ضربه‌ای است که به‌سادگی نمی‌توان آن را جبران کرد.

علی صوفی، دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات درباره ژن خوب و تاثیر آن بر گروه های سیاسی گفت: ظهور این پدید تا حدودی طبیعی است. زمانی که انقلاب محقق شد افرادی که مدیریت را بر عهده گرفتند به‌قدری جوان بودند که یا فرزندی نداشتند و یا فرزندان آنان به سن اشتغال نرسیده بودند، بنابراین این موارد در بین آنان دیده نمی‌شد و خودبه‌خود از این عارضه برکنار بودند، اما به‌تدریج فرزندان مدیران در آن مقطع بزرگ شدند و به خیل جوانان بیکار کشور پیوستند.

وی در ادامه اضافه کرد: دغدغه خانواده برای فرزندان خود طبیعی است و اگر فرصتی پیدا کنند به آنان کمک خواهند کرد؛ منتها نیاز است تا شرایطی که در آن زندگی می‌کنیم را در نظرگیرند، باید تلاش شود از جایگاه و موقعیتی که دارند فرصت‌هایی به وجود آید که تمام مردم ایران ازجمله نزدیکانشان بهره‌مند شوند.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات یادآور شد: این نگاه می‌تواند به کشور کمک کند و فراتر از آن این است که باید موقعیتی که در آن قرار داریم را سنجید. در جامعه‌ای که فاصله طبقاتی با فسادهای گسترده‌ای که در سطح مدیران کشور به وجود آمده، دیده می‌شود در صورتی کسی درصدد برآید امتیازی را به نزدیکان خود اختصاص دهد، سایر اعضای جامعه نسبت به آن نگاه‌های شماتت‌آمیز و حسرت‌آمیز خواهند داشت و همین مسئله مسئولیت مدیران را دوچندان می‌کند.

صوفی تأکید کرد: امتیازدهی به نزدیکان از سوی مدیران در جامعه‌ای که فقر در آن حاکم است، بدین معنا تعبیر می‌شود که تنها مسئول مشاهده مشکلات خانواده خود هستند، بنابراین به‌خودی‌خود این مسئله بیشتر منجر به فقر و شکاف طبقاتی حاکم و توزیع نامناسب فرصت‌ها و کمبود آن‌ها در برابر تقاضاهای بی شمارمی‌شود. این‌ها مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد و مسئولان دقت داشته باشند که عرضه و تقاضا در این زمینه باید متعادل شود.

وی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه ازآنجاکه بعضی رقابت‌های نامناسب سیاسی در جامعه باعث شده افرادی که قابلیت‌ها و یا تجربیاتی در مدیریت دارند به کنار گذاشته شوند و فرصت به دست افرادی افتد که هویت لازم را برای کسب آن جایگاه به دست نیاورده‌اند، بنابراین زمانی که در آنجا قرار می‌گیرند به‌اندازه جهان‌بینی خود که تا نوک بینی‌شان است، عمل می‌کنند. چرخه معیوبی که الآن در کشور به وجود آمده تشدید می‌شود که باید برای آن فکری اساسی کرد.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری از نیروهای مبارز اسم می‌برند در درجه اول این مسئله را شورای نگهبان و نهادهایی که زیر نظر ایشان قرار دارند، باید رعایت کنند. نیروهای انقلابی را نباید از دم تیغ گذراند تا فرصت به دست غیرانقلابی‌ها افتد که درنتیجه آن کشور با چنین مشکلاتی روبرو شود. اتفاقی که در رأی اعتماد به وزرا پیشنهادی در مجلس روی داد و معاملاتی که در جریان آن صورت گرفت در هیچ دوره‌ای از مجلس تا الآن سابقه نداشته و نیاز به یک تحقیق و تفحص دارد تا پشت پرده رأی اعتمادها هویدا شود و از این طریق اتفاق نامناسبی که در مجلس روی داد و بسیاری به معامله آلوده شدند، بررسی شود و با عاملان آن برخورد صورت گیرد که اگر چنین نشود باید منتظر یکسری عواقب ناخوشایند در جامعه بود.

صوفی در این خصوص که ادامه این روند منجر به بی‌اعتمادی سیاسی نخواهد شد، توضیح داد: حضور آقازاده‌ها در سمت‌های دولتی بدون تردید به بی‌اعتمادی مردم به نظام و حاکمیت منجر خواهد شد و دامن تمام جریانات سیاسی کشور را هم خواهد گرفت و مردم با انتظارات و امید در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند که در صورت برآورده نشدن آن‌ها تمام جریانات سیاسی متضرر خواهند شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری رویداد 24، تاریخ انتشار 8شهریور96، کد خبر: 73308، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین