پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است دولت دوازدهم بی‌انگیزه و ناامید شده؛ دلایل آن را هم فشارهای وارد بر دولت می‌داند

شعارسال: علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است دولت دوازدهم بی‌انگیزه و ناامید شده؛ دلایل آن را هم فشارهای وارد بر دولت می‌داند و می‌گوید اینکه روحانی و جهانگیری علناً نسبت به رخوت مدیران دولتی اعلام موضع می‌کنند شاید به این دلیل باشد که رئیس‌جمهوری قصد دارد دست به جراحی بزرگ در بدنه دولت بزند.

او در گفت‌وگویی با بیان اینکه «بی‌دلیل نیست که رئیس‌جمهوری و آقای جهانگیری بی‌انگیزه بودن وزیران یا مدیران دولتی را علنی مطرح کرده‌اند» گفت: «در حالت عادی درست و صحیح این است که اگر وزیری بی‌انگیزه است با او اتمام‌حجت شود و در صورت احتیاج از سمت برکنار و تغییر داده شود اما اینکه این موضوع علنی مطرح می‌شود شاید به این دلیل است که رئیس‌جمهور یا معاون اول در انجام تغییرات ناتوان باشند یا مساله آنقدر عمومی باشد که از حد دولت فراتر رفته است و روحانی و جهانگیری با بیان این مساله در تریبون‌های عمومی به دنبال آماده کردن فضا برای جراحی بزرگ هستند»

صوفی پیش‌بینی کرد: «روحانی و جهانگیری قصد دارند تغییرات و تحولات اساسی در بدنه مدیران دولتی ایجاد کنند. شاید هم قرار است افرادی کنار گذاشته شوند که به جریان سیاسی مقابل تعلق دارند و پیش‌بینی می‌شود بعد از برکناری علیه دولت فضاسازی کنند و مجلس را نیز تحت تأثیر قرار دهند به همین دلیل روحانی و جهانگیری این مسائل را علنی مطرح می‌کنند تا فضا را برای تغییر و تحول اساسی آماده کرده باشند».

او با بیان اینکه «من در دولت دوازدهم رخوت و بی‌انگیزگی می‌بینم» گفت: «دولت دوازدهم قابل مقایسه با دولت یازدهم نیست. در دولت یازدهم شور و نشاطی وجود داشت و تغییر رویکردی که از طرف مردم پیش آمده بود در بدنه دولت نیز به وضوح مشاهده می‌شد و دولت دست به اقدامات اساسی می‌زد اما دولت دوازدهم آن انگیزه را ندارد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توضیح دلیل رخوت و بی‌انگیزگی دولت دوازدهم گفت: «اولاً اصولاً دولت‌های اول از دولت دوم باانگیزه‌تر و بانشاط‌تر هستند چون دولت دوم دیگر نیاز به رأی مردم ندارد و احساس بی‌نیازی می‌کند. علاوه بر این فشارهایی که بر دولت دوازدهم وارد است مزید بر علت شده است».

صوفی توضیح داد: «فشارها باعث شده رئیس‌جمهوری یکدفعه چرخش ۱۸۰ درجه‌ای کند و این چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در چینش کابینه نیز مشهود بود. قبل از انتخاب کابینه، جریان مقابل که شکست‌خورده بود به آقای روحانی بسیار حمله می‌کرد اما زمانی که ترکیب کابینه مشخص شد این حملات متوقف شد؛ بنابراین چنین کابینه‌ای ناامید و بی‌تحرک خواهد بود».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری دیارمیرزا، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1396، کدخبر: 384675 ،www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین