پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۷
اگر اردوغان در دسامبر سال ٢٠١٣ اجازه می‌داد که تحقیقات مربوطه ادامه پیدا کند- می‌توانستیم به حقایقی دست یابیم. اما متأسفانه او پرونده‌ها را بست و نهادهای قضائی را تحت سلطه خودش درآورد.

شعارسال: فتح الله گولن مشهورترین مخالف اردوغان در مصاحبه ای در مورد تقلبی بودن مدرک اردوغان و تقلب در انتخابات صحبت هایی کرده است. او می گوید: حقوق‌دانان یک بار وضعیت قانونی اردوغان را به دليل خبرهایی که درباره تقلبی‌بودن مدارک دانشگاهی او وجود داشت و می‌خواست رئیس‌جمهور شود، بررسی کردند. بعضی‌ها گفتند انتخابات عادلانه برگزار نشده و در نتایج هم تقلب شده است. از همه اینها که بگذریم، من به ارزیابی ملت ترکیه و انتخابش هرچه باشد احترام می‌گذارم؛ حتی اگر چوپانی را در کوه‌ها بیاورد و رهبر خودش کند. اما احساس نمی‌کنم اردوغان ویژگی‌های لازم را برای عهده‌دارشدن مقام ریاست‌جمهوری داشته باشد.

وقتی از فساد در کشور صحبت می‌شود -اگر اردوغان در دسامبر سال ٢٠١٣ اجازه می‌داد که تحقیقات مربوطه ادامه پیدا کند- می‌توانستیم به حقایقی دست یابیم. اما متأسفانه او پرونده‌ها را بست و نهادهای قضائی را تحت سلطه خودش درآورد و آنها را زیرمجموعه دولت قرار داد. به این طریق دیگر غیرممکن است که بشود از طریق قوه ‌قضائیه به حقیقت دست پیدا کرد. اما درخصوص استبداد تقریبا افکار عمومی جهان بر این اتفاق نظر دارد که او فردی مستبد است. حتی بعد از انتخابات ٢٠١١ او شیوه استبدادی‌تری را در پیش گرفت. او الان در راهی افتاده که سرنوشتی بدتر از رهبران مستبدی خواهد داشت که تاریخ به خود دیده است.

متأسفانه به نظر می‌رسد هیچ‌کس قادر نیست به او بگوید «بس است». کسانی که سعی کردند این حرف را بزنند الان در زندان هستند. مخالفان وضعیت سوگ مندانه‌ای دارند. چون قادر نیستند از راه‌های دموکراتیک اردوغان را مهار کنند یا نگذارند از اختیارات ریاست‌جمهوری سوءاستفاده کند. شهروندان بیگناه که در معرض انواع و اقسام ستم‌ها قرار گرفته‌اند، نمی‌توانند از حقوقشان طبق قانون اساسی دفاع کنند. برخی از نمایندگان اپوزیسیون در برابر این حوادث به ورطه پراگماتیسم افتاده‌اند. آنها دچار کوتاه‌نظری شده‌اند. بنابراین اجازه می‌دهند این ستم‌ها استمرار پیدا کند زیرا به اعتقادشان این ستم متوجه آنها نیست، بلکه متوجه گروه‌هایی است که آنها را دوست ندارند. آنها حساب نمی‌کنند که این جریان دور می‌زند و روزی این ستم دامن آنها را هم خواهد گرفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار: 9شهریور1396، کدخبر: 718558: www.fardanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین