پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
پیشتر دو مقام آژانس در واکنش به گزارش ها درباره اصرار ایالات متحده آمریکا به ضرورت بازرسی از سایت پارچین گفته بودند آژانس ضرورتی برای بازرسی از این مکان نمی بیند.

شعارسال: همزمان با تایید پای بندی ایران به مفاد توافق هسته ای (برجام) از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای، یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای تاکید کرده که این آژانس می تواند از همه مراکز در ایران از جمله مراکز نظامی بازرسی کند.

"یوکیا آمانو" به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته آژانس تحت مدیریت او به گزارش های خبری واکنش نشان نمی دهد، اما بر اساس توافق برجام ایران متعهد شده اجازه بازرسی از هر مرکزی که نظام بازرسی آژانس اقتضا می کند - چه نظامی و چه غیر نظامی - را بدهد و نظامی بازرسی اژانس بر اساس برجام به مراکز نظامی و غیر نظامی تقسیم بندی نشده است.

آمانو تاکید کرده این بازرسی ها برای کسب اطمینان از پای بندی ایران به مفاد برجام و نبود فعالیت های مشکوک احتمالی است.

آمانو با رد تفسیرها درباره مستثنی بودن مراکز نظامی ایران از بازرسی های آژانس، گفته بر اساس توافق برنامه جامع اقدام مشترک بازرسی از مکان های مختلف ایران به نظامی و غیر نظامی تقسیم نشده وبازرسان آژانس در صورت تشخیص وجود فعالیت های مشکوک در هر مرکزی از ایران، می توانند در چارچوب سازوکار پیش بینی شده، از آن مرکز بازرسی کنند.

یوکیا آمانو: بازرسی های آژانس نظامی - غیر نظامی ندارد/ هر جا لازم باشد بازرسی می شود

 پیشتر نیکی هیلی سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در دیدار روز چهارشنبه گذشته خود با آمانو و مدیران ارشد آژانس در وین، از آنها خواسته بود بازرسی از مراکز نظامی ایران را دردستور کار خود قرار دهند.

ایران در واکنش به موضوع بازرسی از مراکز نظامی خود گفته است به بازرسان آژانس اجازه بازرسی از مراکز سری و نظامی خود را نمی دهد.

پیشتر دو مقام آژانس در واکنش به گزارش ها درباره اصرار ایالات متحده آمریکا به ضرورت بازرسی از سایت پارچین گفته بودند آژانس ضرورتی برای بازرسی از این مکان نمی بیند.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری عصر ایران، تاریخ انتشار 10 شهریور96، کد مطلب: 557670، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین