پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
یک نماینده اصولگرای مجلس معتقد است که ساختار صحیح حزبی در کشور نداریم و در انتخابات ها افراد می آیند و احزاب را به دنبال خود می کشند که این مهم با استاندارهای دنیا کاملا تفاوت دارد .

شعارسال : محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص چرایی اینکه فعالیت های اصولگرایان نزدیک انتخابات آغاز می شود ، گفت: بنده معتقدم که در کشورمان ابزارهای واقعی دموکراسی وجود ندارد. یکی از ابزارهای دموکراسی احزاب هستند و اما احزاب درکشور ما اگر اسمی دارند، شکل و حتی عملکرد حزبی ندارند.
وی تصریح کرد: مانیفست حزبی در کشورما وجود ندارد علاوه بر این در احزاب ارتقای علمی و رشد افراد بصورت پله به پله صورت نمی گیرد.آموزش های درون حزبی وجود ندارد و تنها در اوایل انقلاب می دیدم که حزب جمهوری اسلامی یک مقدار آموزش داشت اما الان به این شکل نیست و ممکن است که یک فردی بدون طی مراحل کاندیدا شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در دنیا بدین شکل است که وقتی احزاب پیروز می شوند قبلا مشخص کرده اند که یک فرد تا کدام جایگاه می تواند پیشروی داشته باشد. برای مثال برای پست، شورای شهر، شهرداری، نخست وزیری، پارلمان و ... بالا برود و قطعا آن افراد زمانیکه آن حزب و آموزش ها را پذیرفتند یک تعهدات حزبی را هم در قالب عملکرد خواهند داشت.
جمالی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر می بینیم که در کشورمان بسیاری از احزاب ساخته دست دولت ها هستند و یا از دل دولت ها بیرون آمده اند. برای مثال حزب کارگزاران در زمان مرحوم آیت الله هاشمی، حزب مشارکت در زمان آقای خاتمی، حزب آبادگران در زمان آقای احمدی نژاد و ... تشکیل شدند. به معنای واقعی حزب نداریم.
وی یادآور شد: بسیاری از مردم فرق بین حزب، جبهه و ائتلاف را نمی دانند و این موضوع بسیار مهم است. نمود کارهای حزبی و جناحی در مجلس باید فراکسیون ها باشند که متاسفانه در رابطه با انتخابات هایی نظیر هیات رئیسه مجلس خلاف آن چیزی که در خود فراکسیون تصمیم گیری می شود؛ عمل کردند . این موضوع در فراکسیون مستقلین، اصولگرایان و اصلاح طلبان اتفاق افتاد. این اتفاق در رابطه با کابینه نیز صورت گرفت. ما می دیدیم که بسیاری حرف فراکسیونی که عضو آن هستند را قبول ندارند. در صورتیکه یا نباید وارد فراکسیون و احزاب شد و یا نباید فراکسیون و احزاب را تنها در جهت اهداف خود بخواهیم و هر وقت هم که نخواستیم آن ها را دور بیاندازیم، متاسفانه الان شاهد این نوع اتفاقات هستیم.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهارداشت: وقتی شما در خصوص انتخابات سال 1398و یا انتخابات 1400 از هر جبهه یا گروهی می پرسید که کاندیدای شما چه کسی است می گویند ببینیم که تا آن زمان چه اتفاقی می افتد و چه کسانی می آیند. بنابراین افراد می آیند و احزاب را دنبال خود می کشند احزاب در خصوص معرفی افراد تصمیم گیر نیستند و این کاملا مخالف سیستم های حزبی در سیستم های دموکراسی است. بنابراین تا زمانیکه اینگونه باشد و آموزش ها و فعالیت های مستمر وجود نداشته باشد چنین اتفاقاتی می افتد.غیر از این باز شاهد خواهی بود که مثلا فعالیت ها در سال 98 برای انتخابات مجلس آغاز می شود و دو ماه به انتخابات مانده چراغ فعالیت ها را روشن می کنند و بعد از انتخابات نیز خاموش می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1396، کدخبر: 141510 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین