پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد: مسائلی که در رسانه‌ها درخصوص معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو مطرح می‌شود، گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

شعارسال: حسینعلی امیری در پاسخ به سوالی درباره معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو به مجلس گفت: بنابر قانون، اگر هر وزارتخانه‌ای به هر دلیلی دارای وزیر نباشد، رییس‌جمهور می‌تواند به مدت ۹۰ روز برای اداره آن وزارتخانه سرپرست معرفی کند.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور برای انتخاب وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در حال رایزنی و بررسی برنامه‌ها است، اظهار داشت: آقای رییس‌جمهور در مدت زمان قانونی گزینه پیشنهادی خود را برای تصدی این دو وزارتخانه به مجلس معرفی می‌کند ولی اینکه آن اتفاق چه تاریخی رخ می‌دهد من نمی‌توانم زمانی را اعلام کنم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به برخی مطالب رسانه‌ها تصریح کرد: مسائلی که در رسانه‌ها درخصوص معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو مطرح می‌شود، گمانه‌زنی رسانه‌ای است زیرا تا زمانی که آقای رییس‌جمهور لیست گزینه‌های خود را به مجلس ندهد، نمی‌توان گفت گزینه‌های نهایی مدنظر ایشان چه کسانی هستند.

امیری در رابطه با وضعیت لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: دولت این لایحه را در قالب دو فوریت به مجلس ارائه داد ولی دو فوریت این لایحه رای نیاورد. آقای روحانی علاقه‌مند بود قبل از تشکیل دولت دوازدهم وضعیت این وزارتخانه‌ها مشخص شده و دولت دوازدهم در ساختار تفکیک وزارتخانه‌ها تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود، دوفوریت لایحه رییس‌جمهور رای نیاورد و یک فوریتی شد. این لایحه هم‌ اینک در کمیسیون‌های مجلس در دست بررسی است و امیدواریم هرچه زودتر مورد بررسی قرار بگیرد. تا این لحظه نیز دولت هم بنای استرداد این لایحه را نداریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری الف ، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1396 ، کدخبر: 507594 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین