پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۷۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی شهری با بیان اینکه اگر بخواهیم به ازای هر یک درصد رشد ۱۰۰هزار شغل ایجاد کنیم باید به رشد بالا و با کیفیت دست یابیم گفت:باید با برنامه ریزی جمعیت بیش از سه میلیون بیکار را مدیریت کنیم.
شعارسال: رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی شهری با بیان اینکه اگر بخواهیم به ازای هر یک درصد رشد ۱۰۰هزار شغل ایجاد کنیم باید به رشد بالا و با کیفیت دست یابیم گفت:باید با برنامه ریزی جمعیت بیش از سه میلیون بیکار را مدیریت کنیم.

مسعود نیلی، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی شهری با حضور در کارگاه بین المللی مطالعات بازار کار در مجموعه تلاش اظهار داشت:اگر بخواهیم به ازای هر یک درصد رشد 100هزار شغل ایجاد کنیم باید به رشد بالا و با کیفیت دست یابیم.

رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی بیان کرد: از سال 2013 شاهد تحولات در بازار کار بودیم؛ اکنون ورود به بازار کار افزایش یافته در حالیکه سهم دانشجویان در دانشگاه ها رو به کاهش است.

نیلی با بیان اینکه اکنون بسیاری از جوانان تمایلی به رفتن به دانشگاه ندارند، ادامه داد: بررسی وضعیت اشتغال در سال های 2006 تا 2013نشان می دهد تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و اشتغال مردان افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: اما در سه سال اخیر با روند معکوسی مواجه بودیم به طوری که با ورود بیشتر زنان نسبت به مردان به بازار کار مواجه ایم.با وجود اینکه نرخ مشارکت زنان در سال های اخیر به حدود 17 درصد رسیده اما ورودی بازار کار زنان بالاتر از 50 درصد است.

نیلی، شکاف جنسیتی را ویژگی بازار کار ایران دانست و گفت: با توجه به سرمایه گذاری آموزش عالی، زنان در سال های آینده نقش مهمی در بازار کار ایران خواهند داشت.کمترین و بیشترین نرخ مشارکت زنان در کشور را در سال های 1996 و 2016 اعلام کرد.جوانان تحصیل کرده و زنان، در حال ورود به بازار کارند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی گفت: اکنون نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دیگر کشورها بسیار بالاتر از کشورمان است.در حالی که تقاضای کار به سمت زنان است اما در بخش عرضه کاری نکرده ایم.

وی با یادآوری دوباره اینکه باید سالیانه بیش از 800 هزار شغل در کشور ایجاد کنیم، افزود: بنابراین نیاز به رشد فراگیر داریم. باید با برنامه ریزی جمعیت، بیش از سه میلیون بیکار را مدیریت کنیم.

نیلی بیان کرد: سه ویژگی بازار کار ایران در آینده را «جوانی، دانش آموختگی و حضور زنان» است. در سه سال اخیر با ورود بیشتر زنان به بازار کار نسبت به مردان مواجه ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1396، کدخبر: 1508332 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین