پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه تایید و تصویب شورای تامین لازمه اجرای مجازات در ملاعام است، گفت: گرداندن اراذل و اوباش در ملاعام نباید عمومیت پیدا کند.

شعارسال: محمد کاظمی، در خصوص سیاست‌های پلیس در بسترسازی امنیت محله‌محور، گفت: اراذل و اوباش اعمال و رفتاری در محلات و در انظار از خود نشان می‌دهند که سبب ایجاد رعب و وحشت بین مردم و خانواده‌ها می‌شود، این خانواده‌ها عموما مجازات این افراد را نمی‌بینند، هرچند که تحت تعقیب قرار گرفته یا محکوم به شلاق و حبس شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرد متجری عموما بعد از آزادی مجدد به ایجاد رعب و وحشت در محلات اقدام می‌کند، تصریح کرد: اجرای مجازات در مورد این قبیل افراد به شکل گرداندن آنها در محلات از جهاتی مثبت است زیرا هم خانواد‌ها و مردم در جریان مجازات آنها قرار گرفته و هم برای فرد خاطی اجرای حکم در انظار درس عبرت است.

وی افزود: سیاست‌های پلیس در بسترسازی امنیت محله‌محور موجب تحقق آرامش مردم و جلوگیری از تکرار جرم می‌شود؛ البته این نوع اقدامات باید محدود شود، عمومیت اجرای مجازات در ملاعام و گرداندن اراذل و اوباش در محلات سبب رفع آثار و نتایج مجازات می‌شود.

کاظمی با تاکید بر اینکه شورای تامین باید اجرای مجازات در ملاعام را تایید و تصویب کند، گفت: تشخیص قاضی نیز برای اجرای طرح امنیت محله‌محور لازم است، در مجموع در مورد افراد سابقه‌دار که دیگر برای آنها حیثیت مهم نیست و آبرو را با ارتکاب مستمر به جرایم از دست داده‌اند، اجرای مجازات در ملاعام یا گردادن در محلات بد نیست.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با این حال اجرای مجازات در ملاعام در قالب طرح امنیت محله‌محور برای افراد بدون سابقه و به شکل مکرر آسیب‌زاست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 11شهریور1396، کدخبر: 346905: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین