پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
یکی از مشکلات این پایانه نداشتن راه دسترسی است که موجب شده شرکت های تعاونی مسافربری زیر بار استقرار در این پایانه نروند همچنین پارکینگ و انبارنامناسب از دیگر مشکلات آن است. این پایانه در شان شهر خرم آباد نیست و ازوضعیت آن خجالت می کشم.

شعارسال: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: ۵ میلیارد تومان از محل بودجه ملی برای روکش آسفالت و ایمن سازی این محور تخصیص‌یافته درحالیکه این اعتبار برای بهسازی ۴۴ کیلومتر بسیار اندک است.

علی زندی‌فر شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به اقدامات یکساله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: آمار تعداد مسافرین جابجا شده در استان طی ۵ ماه اول سال جاری ۲۰ درصد و تعداد سفرهای انجام شده ۹ درصد نسیت به مدت مشابه کاهش یافته است.

وی به افزایش ۲۲٫۲ درصدی تعداد ناوگان اتوبوسی استان طی امسال اشاره کرد و افزود: تعداد ناوگان مینی بوس ۳ درصد و ناوگان سواری ۲٫۱ درصد افزایش یافته و در مجموع ناوگان مسافربری استان طی ۵ ماهه اول امسال ۴٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی رسیدگی به پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: میانگین عمر ناوگان مسافربری استان طی امسال ۴٫۵ درصد و در کشور ۱٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

زندی فر در ادامه یکی از خواسته های تشکل های صنفی بخش کالا را افزایش نرخ بار دانست و گفت: حجم تناژ جابه جا شده در استان طی ۵ ماهه اول امسال ۱۸٫۳ درصد نسبت به پارسال افزایش یافت همچنین تعداد بارنامه های صادر شده در این مدت ۱۱٫۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان رسیدگی به پرونده های مربوط به تخلفات رانندگان طی یکسال اخیر ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: همچنین میزان رسیدگی به پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل بار و مسافر در این مدت ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

نصب ۴۲ دستگاه دوربین کنترل تخلفات در محورهای لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از نصب ۱۷ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان خبر داد و بیان داشت: سرعت متوسط راه‌های استان قبل از سال ۹۵، ۸۳ کیلومتر در ساعت بوده که با اقدامات صورت گرفته ۷٫۹ درصد کاهش یافته است.

زندی فر به وجود ۴۲ دستگاه دوربین کنترل تخلفات در محورهای استان اشاره کرد و افزود: ۶۰ دستگاه تردد شمار در محور های استان وجود داشته و ۱۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری برای مناطق پرخطر نیز نصب‌شده است.

وی بابیان اینکه در پنج‌ماهه امسال ۱۴٫۸ درصد تلفات ناشی از تصادفات راه‌های روستایی و برون‌شهری استان کاهش‌یافته است، عنوان کرد: از سال ۹۲ تعداد فوتی های تصادفات جاده ای استان کاهش یافته بطوریکه در بین ۱۰ استان زاگرس‌نشین رتبه نخست کاهش تلفات جاده ای را کسب کرده ایم یعنی تعداد تلفات جاده ای استان از ۵۹۰ نفر در سال ۸۹ به ۳۹۰ نفر در سال ۹۵ رسیده است.

برگزاری ۲۲ مناقصه حوزه راهداری با ارزش ۳۰ میلیارد تومان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان به ساماندهی ۹۶ خودرو شرکت های امداد خوردو استان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته درآمد استان در حوزه حمل‌ونقل ۱۳٫۸ درصد افزایش‌یافته است.

زندی فر به برگزاری ۲۲ مناقصه حوزه راهداری استان با ارزش ۳۰ میلیارد تومان طی امسال اشاره کردو بیان داشت: مطابق آمار سامانه رصد، اداره کل راهداری استان سال گذشته برای ۶۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرد که این رقم در پنج‌ماهه امسال ۱۴۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی طول راه های استان را ۷ هزار و ۹۲۹ کیلومتر دانست و گفت: در لرستان ۱۰۴ کیلومتر آزادراه، ۴۱۴ کیلومتر بزرگراه، ۷۲۰ کیلومتر راه اصلی دوخطه، ۵۷۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۴ کیلومتر راه‌های مشترک و ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که ۴ هزار و ۱۱۸ کیلومتر آسفالته، هزار و ۱۳۳ کیلومتر شوسه و ۸۴۵ کیلومتر راه خاکی است.

حذف ۱۰ نقطه حادثه خیر در لرستان طی امسال

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۲۵۰۰ کیلومتر از راه های استان خط کشی شدند، افزود: همچنین در این مدت ۱۶۰ هزار و ۶۱۸ تن اسفالت در سطح جاده های استان پخش شد و ۸۶۰ کیلومتر تابلوهای اطلاعاتی در محورها نصب شد.

زندی فر ارزش ریالی راه های استان لرستان را ۱۵ هزار میلیارد تومان برشمرد و عنوان کرد: برای نگهداری از راه ها باید ۳ درصد هزینه ساخت آن ها اعتبار در نظر گرفته شود که در لرستان تنها نیم درصد این مبلغ اختصاص داده می شود درحالیکه برای نگهداری از تمامی راه های استان ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی به حذف ۱۰ نقطه حادثه خیر در لرستان طی سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: ۴۲ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد.

برگزاری ۱۰۰ میلیارد تومان مناقصه برای بهسازی راه های روستایی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته بیشتر راه های فرعی و روستایی استان نگهداری نشده اند، عنوان کرد: برای بهسازی راه های روستایی ۱۰۰ میلیارد تومان مناقصه برگزار خواهد شد که با این اقدام حجم قابل توجهی از محورهای فرعی و روستایی شکل بهتری به خود خواهند گرفت.

زندی فر از راه اندازی سیستم سپهبن در استان خبر داد و گفت:سیستم سپهتن، سامانه پویش هوشمند تردد ناوگان است‌ که این سامانه کار رصد راننده را انجام می‌دهد و در در مرحله نخست بر روی اتوبوس نصب و در مراحل بعد بر روی نفت‌کش‌ها و سواری‌ها نیز نصب می‌شود.

زندی فر به اخذ مجوز برای راه اندازی ۲ راهدارخانه در استان اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه برای دو راهدارخانه لحاظ شده است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای ایمن سازی محور ازنا- شازند

وی محور ازنا- شازند را یک محور پرحادثه دانست و تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان از محل بودجه ملی برای روکش آسفالت و ایمن سازی این محور تخصیص‌یافته است درحالیکه این اعتبار برای بهسازی ۴۴ کیلومتر بسیار اندک است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بابیان اینکه حاضریم برای روکش آسفالت محور ازنا شازندبه راه و شهرسازی کمک کنیم، عنوان کرد: تا پایان سال چندین تقاطع این محور اصلاح می‌ شود.

شرکت‌های مسافربری حاضر به استقرار در پایانه خرم‌آباد نیستند

زندی فر در پایان به مشکلات پایانه مسافربری خرم آباد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این پایانه نداشتن راه دسترسی است که موجب شده شرکت های تعاونی مسافربری زیر بار استقرار در این پایانه نروند همچنین پارکینگ و انبارنامناسب از دیگر مشکلات آن است.

وی افزود: برابر قانون باید برای احداث پایانه های مسافربری مصوبه شورای عالی شهرسازی اخذ شود ولی این امر صورت نگرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه این پایانه در شان شهر خرم آباد نیست و ازوضعیت آن خجالت می کشم، ادامه داد: لرستان جزء معدود استان هایی است که پایانه مسافربری برون استانی ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا ، تاریخ انتشار: 12شهریور1396 ، کدخبر: - : www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین