پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: دوران سنگرنشینی آقای مرتضوی تمام شد و اینک سنگردار دیگری می‌خواهد در این سنگر قرار بگیرد، امیدواریم این خط و این موقعیت برای شورا و شهردار آینده ادامه داشته باشد.

شعار سال: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی شامگاه گذشته در مراسم قدرشناسی مردم مشهدالرضا(ع) از سیدصولت مرتضوی «شهردار انقلابی مشهد»، اظهار کرد: در سال 1394 بر حسب مراجعه مراجع عالی‌قدر تقلید به مقام معظم رهبری و گلایه از وضعیت حاشیه شهر مشهد، رهبری به امر فرمودند مسئله حاشیه شهر از نظر فرهنگی مورد ساماندهی گسترده و عظیم قرار گیرد.

وی افزود: وقتی بر حسب اجرای این مأموریت تصمیم گرفتیم وارد عرصه شویم، وضعیتی که آن روز حاشیه شهر داشت، نیازمند حرکت عظیمی بود تا بتوانیم نظر مقام معظم رهبری را در مسئله حاشیه شهر تأمین کنیم، مطلب اول مسئله تأمین امنیت این شهر بود که بخش گسترده از آن مناطق را شامل می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسئله دوم، عمران و آبادانی و زدودن چهره محرومیت از حاشیه شهر بود و مسئله سوم، به وجود آوردن زیرساخت‌های فرهنگی در این منطقه تا فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر آن زیرساخت‌ها صورت بگیرد.

وی به نقش سپاه و بسیج در عمران و آبادانی مناطق کم برخوردار اشاره و عنوان کرد: سپاه ایثارگر، شهردار مؤمن، ولایی و متدین که امکانات موجود سازمان‌دهی شهری و زیرساخت سازی فرهنگی را متوجه این قسمت کند، ارکان دیگر فعالیت در حاشیه شهر بود؛ وی با توانمندی‌های وسیع وارد عرصه شد و در تأمین امنیت، اقدامات بسیار شایان، سریع و قاطعی انجام داد و در کنار تأمین امنیت، در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی همچون ساخت سالن‌های ورزشی و عمران و تعمیر مساجد برنامه‌های قاطعی اجرا کرد.

علم‌الهدی تصریح کرد: زدودن سبقه و رنگ محرومیت از در و دیوار شهر و متحول کردن و تأمین برخی زیرساخت‌ها و توسعه برنامه‌های فرهنگی که نیازمند بنیه اقتصادی بود توسط آقای مرتضوی با استمداد از ایمان، ولایی بودن و عشق به رهبری در کنار شورای شهر متدین و متعبد، به‌طور جهادی آغاز شد.

وی افزود: این مناطق که سبب دغدغه و اضطراب مراجع و رهبری بود از سال 94 تا امروز به‌کلی متحول شد که به‌صورت یک منطقه آباد، آزاد و امن در مقابل چشم متدینین قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تقدیر از مسؤولانی که دوره مسؤولیت آنان به پایان رسیده از حدود و شئون نماینده ولی‌فقیه در استان نیست، تصریح کرد: علت این که بنده امروز به تقدیر از آقای مرتضوی اقدام کردم، به خاطر دو دلیل است که مربوط به مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: آقای مرتضوی در تمام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهری در کنار یک شورای شهر متدین از موفقیت‌های قابل‌توجهی برخوردار بوده‌اند اما آنچه برای ما قابل‌تأمل است و تکلیف این تقدیر و تشکر ما از ایشان را بر عهده ما می‌گذارد، اجرای دو برنامه در اطاعت از دو فرمان رهبری بوده است.

علم‌الهدی در تشریح دلایل تقدیر از شهردار سابق مشهد، خاطرنشان کرد: مسئله اول، تأسیس زائرسراهای ارزان‌قیمت بود؛ رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها قبل بر راه‌اندازی این زائرسراها تأکید کردند و به دستگاه‌های مسؤول فرمان دادند محلی برای اسکان فقرا و نیازمندان ایجاد کنند، اگرچه مخاطب تکلیفی رهبری عزیزان دیگر بودند اما به‌عنوان تأسیس مسکن برای زوار محرومی که از راه‌های دور می‌آیند، اقدام به راه‌اندازی برنامه‌ای تحت عنوان خشت‌های آسمانی کردیم و بنیاد زائر با هیأت امنایی به این منظور تشکیل شد.

وی افزود: روزی که شورای چهارم تشکیل شد و آقای مرتضوی به‌عنوان شهردار مشهد انتخاب شدند، ایشان در اجرای این فرمان رهبری، برنامه و ابتکار بسیار جالبی در تداوم اجرای خشت‌های آسمانی ارائه دادند که به نمایندگی ولی‌فقیه و استاندار هر استان، یک قطعه زمین با پروانه رایگان از طرف شهرداری واگذار کنند، نماینده ولی‌فقیه هر استانی به‌وسیله امکانات آن استان برای محرومین و افرادی که توان هزینه ندارند، زائرسرا ساختند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: امروز بخش عمده‌ای از این زائرسراها در حال اتمام است و بخشی نیز همچنان در حال ساخت است؛ این فکر تولیت آستان قدس که اخیراً اقدام به ساخت زائرشهر کردند و محل اسکان گسترده‌ای برای زائران و افراد محروم شده، به‌قدری گسترده و عظیم است که پس‌ازاین نیاز به ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت نیست.

وی یادآور شد: بنده به‌عنوان این که وی سبب تحقق فرمان رهبری در مسئله اسکان زائرین شدند، وظیفه دارم به نمایندگی از رهبری از وی تشکر و تقدیر کنم.

علم‌الهدی گفت: دومین مسئله‌ای که باز هم فرمان رهبری بود، مسئله تأسیس ستاد ساماندهی حاشیه شهر و اقدامات گسترده فرهنگی ریشه‌دار در این منطقه بود که بنیه اصلی این کار، آقای مرتضوی بودند؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، «شهردار انقلاب مشهد» بود که در تحقق این فرمان رهبری باعث مسرت خاطر ایشان شدند، از این جهت نیز بنده به نمایندگی از رهبری وظیفه دارم از ایشان تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: امیدواریم خدمات ایشان که سبب عمران و آبادی این منطقه که ولی‌نعمتان ما هستند، شد، به‌عنوان برگ ارزشمند تصویر انقلابی این بردار انقلابی و انقلابی بودن شورای چهارم شهر که در کنار ایشان بودند، باقی بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دوران سنگر نشینی آقای مرتضوی تمام شد و اینک سنگردار دیگری می‌خواهد در این سنگر قرار بگیرد، امیدواریم این خط و این موقعیت برای شورا و شهردار آینده ادامه داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس(استان خراسان رضوی)، تاریخ 14 شهریور 96، کد مطلب: 13960614000050: www.razavi.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
حرفی برای گفتن باقی نمی مونه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین