پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان از راه‌اندازی مرحله عالی تحصیلات تکمیلی (سطح چهار) از بهمن ماه امسال در سطح مدارس علمیه خواهران این استان خبر داد.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ، با اشاره به قدمت بالای حوزه‌های علمیه برادران، اظهار داشت: مدارس علمیه برادران از زمان شیخ طوسی راه‌اندازی شده و بیش از هزار سال قدمت دارد اما مدارس علمیه خواهران مولود انقلاب اسلامی است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بدنه اجتماعی با تسامح نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، نباید جامعه ما از حضور زنان در حوزه تحصیلات تکمیلی علوم دینی در حوزه‌های علمیه محروم باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان در این رابطه به تعبیر مقام معظم رهبری اشاره کرد که؛ یک مفسر و فیلسوف، یک محقق، نویسنده و فقیه در مجموعه خواهران باید تربیت شود.

عبادی‌زاده بیان کرد: در استان هرمزگان، 12 مدرسه علمیه خواهران راه‌اندازی شده است که در این تعداد مدرسه، بالغ بر 3500 نفر از بانوان درسطح دو و سه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به کمبود استادان سطح سه و چهار به عنوان جدی‌ترین خلاء در استان هرمزگان گفت: در این استان به جز شهرستان‌های خمیر و بستک، در بقیه شهرستان‌های مدارس علمیه خواهران فعال می‌باشند.

این مسئول با اعلام درخواست برای راه‌اندازی سطح چهارخواهران اظهار امیدواری کرد از بهمن ماه امسال مرحله عالی تحصیلات تکمیلی برای خواهران هرمزگانی نیز راه‌اندازی شود.

به گفته عبادی‌زاده، در حال حاضر در سطح کارشناسی ارشد(سطح سه) رشته‌های "کلام اسلامی، اخلاق و تربیت، تفسیر قرآن، فقه و اصول اسلامی و کلام" با گرایش "امامت" تدریس می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان خاطرنشان کرد: برای مقطع دکترا(سطح چهار) نگاه ما به دو رشته "فقه مقارن" و "تفسیر تطبیقی" است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14شهریور1396، کدخبر: 1510376 : www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین