پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
حجت الاسلام قرائتی گفت: دانشجویان فقط به مدرک توجه نداشته باشند

شعار سال: «حجت الاسلام قرائتی » در نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی «شمیم بصیرت» که با شرکت ۷۵۰ نفر از دانشجویان در واحد نجف آباد برگزار شد، گفت: قبل از اینکه حرفی بزنم باید بگویم چون این برنامه در سیما نمایش داده می شود روی صندلی ها درست بنشیند بالاخره شما دانشجو و تحصیل کرده هستید، اگر شوخی کردم مناسب بخندید خلاصه حواستان باشد.

استاد ادامه داد: خب در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم و موضوع این هفته ما هم همین بحث است، اول اینکه شماها همه تحصیل کرده اید و من هم سطح حرفهایم را بالا می برم چون انتظار از شما فهمیدن سطح بالاست

با گرم گرفتن موضوع و رسیدن بحث به موضوع تحصیلکرده های با علم و عمل، استاد از اینکه تابستان را فضای آموزشی تعطیل اعلام می کنند، گله کرد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون، در بقیه دانشگاه ها چهار میلیون، در مدارس ۱۲ میلیون و نزدیک دو میلیون استاد و معلم سه ماه از سال را باید به اجبار تعطیل کنند ما در اسلام فارغ التحصیل یا تعطیلی موقت نداریم. شما حساب کنید ۱۹ میلیون فرد تحصیلکرده دارید که ۹۰ روز آن ها را به مرخصی می فرستی؛ خب معلوم است وضعیت اقتصاد و اشتغال و ازدواج و همه چیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

استاد ادامه داد: دانشجوی کارشناسی کشاورزی است به او بگویید برگ چغندر بزرگ تر است یا شبدر تردید دارد جواب بدهد، خب چون مهندس، مهندس هم به او گفته اند! نمی تواند که شغل پدرش را در تعطیلی های تابستان یاد بگیرد! برای همین وضعیت جامعه دچار بحران مدرک های بی عمل می شود.

شیخ محسن قرائتی به نکات کلیدی و حساس اشاره می کرد و دانشجویان را به این تشویق می نمود که فقط به مدرک توجه نداشته باشند و ادامه داد: به حوزه و کلاس دانشگاه اکتفا نکنید برای یادگیری تلاش کنید، زحمت بکشید حتی شده کار سخت بکنید و پولی که در می آورید خرج یاد گیری کنید ضرر ندارد، چه بسا متاسفانه با پول های خودشان و دیگران به جای یادگیری خرج سیگار و مزخرفات می کنند.

استاد قرائتی ادامه داد: خانم مهندس معماری است، طول و عرض هیمالیا را با رسم شکل و نمودار نمایش می دهد ولی بگو یک آش بپز بلد نیست خب مگر اندازه گیری هیمالیا چقدر در زندگی به کار می آید؟ برای خانم خواستگار آمده، در جلسه آشنایی به پسر می گوید مدرکت چیست؟ اگر فوق لیسانس نداشته باشد بقیه ملاک ها مهم نیست؛ اصلا به فرض فوق لیسانس هم داشته باشد ولی چیزی بلد نباشد که فایده ای ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی روشن خبر، تاریخ انتشار 13 شهریور 96، کدمطلب: 33793،www. roshankhabar.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین