پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۹۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
در شرايطي که حادثه تلخ واژگوني اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگاني هنوز در رأس خبرهاست، مطالبي از خبرنگار يک روزنامه دولتي منتشر شد مبني بر اينکه آموزش و پرورش با پرداخت هشت ميليون تومان به اوليا، رضايت‌نامه گرفته است و البته اين وزارتخانه تکذيب کرد.

شعار سال: صبح روز جمعه گذشته در حالي که مردم در شادي عيد بزرگ قربان بودند، خبري تلخ منتشر شد؛ «دانش‌آموزان هرمزگاني که براي شرکت در اردوي سازمان دانش‌آموزي عازم شيراز بودند دچار سانحه شدند».

اين دانش‌آموزان هرمزگاني، محصلان دختر دوره متوسطه بودند که در تشکل فرزانگان سازمان دانش‌آموزي عضو بودند و در سانحه واژگوني اتوبوس، برخي فوت کرده و برخي هم دچار مصدوميت شديد شدند.

اتوبوس از هرمزگان در شب عازم شيراز شده بود و راننده به دليل خواب آلودگي، کنترل خودرو را از دست داد و در اين سانحه، هفت دانش‌آموز، يکي از مربيان دانش‌آموزان و کمک راننده فوت کردند و 34 نفر نيز مصدوم شدند.

وزير آموزش و پرورش در همان روز خود را به داراب رساند تا پيگير وضعيت اين دانش‌آموزان باشد و استان هرمزگان نيز در پي اين واقعه تلخ، شنبه را عزاي عمومي اعلام کرد.

پيکر دانش‌آموزان فوت شده، روز شنبه و يک شنبه در شهرستآن هاي‌شان تشييع و تدفين شد؛ از سوي ديگر آموزش و پرورش اعلام کرد که هزينه درمان دانش‌آموزان مصدوم را مي‌پردازد و ضمن اين که اردوها را در شب به حالت تعليق در آورد تا شيوه‌نامه اردوها را بازبيني کند.

به نظر مي‌آمد همه چيز در کنترل آموزش و پرورش است اما ناگهان گزارش و توئيت‌هايي از خبرنگار روزنامه دولتي منتشر شد مبني بر اينکه دانش‌آموزان هيچ رضايت‌نامه‌اي نداشتند و آموزش و پرورش با اخذ مبلغ هشت ميليون تومان، پس از حادثه از خانواده‌ها، اين رضايت‌نامه‌ها را گرفته است.

اين خبرنگار نوشت: «پدر شيوا مبيني، جان‌باخته اردو دانش‌آموزي: مسئولان آموزش و پرورش پنج صبح اومدن دم خونه‌ام و گفتن امضا بده که دخترت رضايتنامه داشت، هشت ميليون ميديم».

اين موضوع با واکنش مسئولان آموزش و پرورش نيز مواجه شد به‌گونه‌اي که معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

آموزش و پرورش اين موضوع را شايعه خواند و آموزش و پرورش استان هرمزگان طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد: «برخلاف گزارش و توييت منتشره خبرنگار مبني بر پيشنهاد مسئولان آموزش و پرورش ميناب به ولي محترم دانش آموز فقيد، شيوا مبيني، جهت دريافت مبلغ هشت ميليون تومان پول در قبال امضاي رضايت نامه، مستندات موجود شامل رضايت نامه مورخ اول شهريور96 ولي محترم و همچنين نامه شماره 350/10868 مورخ اول شهريور 96 دبيرستان دخترانه زينبيه شهرستان ميناب با عنوان اداره آموزش و پرروش اين شهرستان که اسامي شش نفر از دانش آموزان به همراه فرم رضايت نامه را ارسال نموده است، به روشني گواه اين است که گزارش خبرنگار روزنامه غير منصفانه و بدون مبنا بوده است.

بديهي است روند اخذ رضايت‌نامه از اولياي محترم برابر فرم سازماني در تاريخ مذکور تهيه و وفق مقررات جهت درج در پرونده اردو ارسال شده است.

به منظور تنويرافکار عمومي ذکر اين نکته ضروريست که از لحظه وقوع حادثه، مديرکل آموزش و پرورش و معاونان و کارشناسان ستادي اداره کل به منطقه اعزام شدند و با حضور در بيمارستان داراب و عيادت از مجروحان و ديدار با خانواده‌هاي عزيز، روند درمان حادثه ديدگان و ساير نيازمندي‌ها به دقت دنبال شد.

آموزش و پرورش استان و جامعه فرهنگيان، در کنار خانواده‌هاي عزيز، در فقدان عزيزان از دست رفته سوگوار هستند و اين اداره کل همکاري لازم را براي روشن شدن ابعاد اين حادثه دارد».

البته اين موضوع به شکايت آموزش و پرورش هم انجاميد و خبرنگار مربوطه نيز عنوان کرد که مورد تهديد قرار گرفته است.

ساعتي بعد در فضاي مجازي تصويري منتشر شد مبني اجازه‌نامه ولي دانش‌آموز که در تاريخ يکم شهريور ماه اجازه اردو را داده است.

چند سوال:

1- آيا سازمان دانش‌آموزي در تمام رضايت نامه‌هاي اردو، به اوليا عنوان مي‌کند که «در صورت بروز حوادث احتمالي هچگونه اعتراضي نخواهند داشت»؟

2- آيا اين رضايت‌نامه که توسط معاونت پرورشي آموزش و پرورش منتشر شده، جعلي است؟

3- آيا والدين از قبل از رضايت‌نامه را امضا کردند و اکنون به خبرنگار چيز ديگري گفتند؟

4- آيا والدين هشت ميليون تومان را گرفته‌اند و اين رضايت‌نامه را امضا کردند؟

5- تکليف دانش‌آموزان مصدوم چه خواهد شد و چه کساني حامي آنان از نظر آموزشي، درماني و خدماتي خواهند بود؟

6- آيا درست است که دو ارگان دولتي، پرونده يک حادثه تلخ را به حاشيه ببرند؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب: 120170905110605891،www. aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین