پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی در رابطه با سدسازی های کشور ترکیه بر روی دجله و فرات به شدت انفعالی عمل می کند.

شعار سال: عباس پاپی زاده با هشدار نسبت به تبعات زیست محیطی سدسازی ترکیه با انتقاد از اینکه حیات تالاب های خوزستان و عراق به دلیل اتخاذ سیاست های آبی غیرکارشناسی در منطقه به خطر افتاده است، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای سال گذشته حدود نود درصد تالاب هورالعظیم خشک شده البته اخیرا به دلیل بارندگی های فصلی بخشی از تالاب به صورت موقت آبگیری شده این در حالی است که در فصل پاییز با خشکی نود درصدی تالاب مواجه می شویم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اخذ تفاهم نامه های بین المللی برای رعایت حق آبه تالاب ها، افزود: متاسفانه برخی کشورها مانند ترکیه به رعایت این تفاهم نامه ها پایبند نبوده و در حقیقت اجازه عملیاتی کردن این تفاهم نامه ها را نمی دهند.

وی با تاکید بر اینکه حق آبه 50 ساله بین النهرین از بین رفته و این جلگه سبز خشک شده است، ادامه داد: سد سازی بی رویه روی دجله، فرات، کارون و کرخه مهم ترین عامل فاجعه از بین رفتن تالاب بین النهرین طی چند دهه گذشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی در رابطه با سدسازی های کشور ترکیه بر روی دجله و فرات به شدت انفعالی عمل می کند، تصریح کرد: متاسفانه در این رابطه شاهد هیچ گونه اقدام عملی مناسب و موثر از سوی دستگاه دیپلماسی نیستیم و وزارت امور خارجه به جای ورود و رایزنی مناسب و موثر بسیار انفعالی، محتاطانه و محافظه کارانه عمل می کند این در حالی است که بی توجهی به این امر شیوع ریزگردها و خشکی تالاب های خوزستان را به همراه داشته است.

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم ادامه داد: شدت کانون های داخلی ریزگردها روز به روز در حال افزایش بوده و در حال حاضر نیز اگر این کانون ها فعال نیستند به دلیل تغییر جهت باد است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت بکارگیری دیپلماسی قوی و موثر برای جلوگیری از سدسازی کشور ترکیه بر روی دجله و فرات تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد وزارت امور خارجه به این موضوع ورودی جدی داشته و مشکل را از طریق دیپلماسی مناسب با این کشور حل وفصل کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 16 شهریور 96، کدمطلب: - ،www. icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین