پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از اجرای 60 پروژه مشارکتی میراث فرهنگی و گردشگری نیز در استان خبر داد و گفت: امیدواریم در سال آینده اثر تاریخی و فرهنگی رها شده در استان نداشته باشیم.

شعار سالکامبیز مشتاق گوهری افزود: بازنگری در موزه ها و راه اندازی موزه های جدید از دیگر اقدامات این نهاد محسوب می شود که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه بیان کرد: حدود ۲۰ رویداد فهرست شده که امسال در استان برگزار می‌شود و شامل رویدادهای طبیعی، فرهنگی و مناسبتی است و هرکدام در فصل خودش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی میراث فرهنگی توجه ویژه به صنایع دستی سیستان و بلوچستان است.

گوهری همچنین از راه انداری خانه های صنایع دستی در استان نیز خبر داد.

وی طرح ضربتی اشتغال را در پنج روستای قلعه نو، سه کوهه، سنگان، تمین و ناهوک سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه های در حال اجرای این نهاد برشمرد و گفت: افراد مورد نظر در قالب این طرح زیر نظر حمایت های آموزشی، تولید و عرضه محصولات به بازار مصرف قرار گرفته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: برنامه جامع ای برای توسعه صنایع دستی استان ترسیم شده است که سهم سیستان و بلوچستان را در صادرات این محصولات افزایش خواهد داد.

وی اظهار کرد: چهار پرونده ثبت جهانی استان سیستان و بلوچستان آماده است تا برای قرار گیری در فهرست میراث پیشنهادی یونسکو به دفتر ثبت ارسال آثار در سازمان میراث فرهنگی ارسال شود. از جمله پرونده باغ شهر جالق، کوه خواجه، قلعه بمپور و آسبادها و سنگ نگاره های دره نگاران.

گوهری افزود: یکی از سیاست های جدید این نهاد توجه به مناطق روستایی و عشایری است که در این راستا از سال گذشته فعالیت هایی در زمینه افزایش بوم گردی در استان شروع شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 19 شهریور 96، کدمطلب: 966-1387-5 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین