پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
دولت میانمار قبل از این گفته بود مسلمانان خود خانه هایشان را به آتش می کشند اما سازمان های حقوق بشری این موضوع را رد می کنند.

شعارسال: گروه مسلح مسلمانان میانمار آتش بس یک ماهه اعلام کرده اما دولت و ارتش میانمار این آتش بس را قبول نکرده و همچنان به مناطق مسلمان نشین این کشور حمله می کند.

این گروه مسلح که خود را "ارتش نجات روهینگیا اراکان" (ارسا) می نامند در بیانیه ای در توئیتر اعلام کرد: ارسا توقف موقت عملیات نظامی هجومی را به مدت یک ماه از روز 10 سپتامبر تا 9 اکتبر اعلام می کند.

این گروه گفته است که هدف از این آتش بس، اجازه به فعالان و امدادگران کمک های انسان دوستانه برای واکنش به این بحران انسانی در ایالت راخین است.

در این پیام آمده است: دولت میانمار را به اعلام آتش بس انسان دوستانه، توقف عملیات نظامی هجومی و مشارکت در کمک به قربانیان به دور از دین افراد دعوت می کنیم.

دولت میانمار این گروه را تروریستی می داند و اعلام آتش بس از سوی آن را رد می کند.

ارتش میانمار از دو هفته قبل تاکنون حمله گسترده ای را علیه مناطق مسلمان نشین (روهینگیا) در میانمار آغاز کرده است. این حمله گسترده در واکنش به حملات گروه مسلح ارسا به نیروهای امنیتی میانمار صورت می گیرد.

دو هفته قبل اعضای این گروه حملاتی را علیه نیروهای امنیتی میانمار در ایالت راخین انجام داده بودند و به دنبال آن، ارتش این کشور عملیات نظامی گسترده ای را علیه این منطقه آغاز کرد که منجر به فرار 300 هزار شهروند غیرنظامی از اقلیت مسلمان به کشور همسایه یعنی بنگلادش شد.

رسانه ها گفته اند که برخی گروه های شبه نظامی نیز ارتش میانمار را در حمله به مناطق مسلمان نشین دراین کشور همراهی می کنند.

به گفته سازمان ملل متحد، هم اکنون پناهجویان مسلمان میانماری در بنگلادش با مشکلات زیادی از جمله کمبود غذا و سرپناه روبه رو هستند.

دولت میانمار قبل از این گفته بود مسلمانان خود خانه هایشان را به آتش می کشند اما سازمان های حقوق بشری این موضوع را رد می کنند.

دولت میانمار گفته است که برای پناهجویان مسلمان در داخل این کشور اردوگاه های پناهجویی راه اندازی می کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1396 ، کدخبر: 559450 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین