پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه ماجرای بازیافت تعدادی از کتاب‌های اهدایی سرهنگ جلیل بزرگمهر در دست بررسی است، گفت: پاسخ قانع‌کننده از ماجرای مذکور پس از انجام بررسی‌های لازم و صحبت با طرفین از طریق بیانیه به مردم شهرستان آستارا اعلام می‌شود.

شعار سالهادی نوری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید میدانی از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ وضعیت کنونی کتابخانه‌ها و برطرف کردن نواقص آن‌ها ازجمله طرح‌های اولیه نهاد، جهت پویایی کتابخانه‌های استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا با داشتن سه کتابخانه مستقل در داخل شهر و یک کتابخانه در دهستان ویرمونی از یک وضعیت خوبی به لحاظ فضای سرانه مطالعه برخوردار است، تصریح کرد: تنها مشکل حاد کتابخانه‌های این شهرستان سیستم گرمایشی آن‌ها است که این مشکل تا پایان هفته مذکور برطرف می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، وضعیت درآمدی نهاد کتابخانه‌های عمومی را متکی به نیم درصد شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌ها ذیل فصل بودجه قرار نمی‌گیرد به همین دلیل این نیم درصد شهرداری‌ها برای ما خیلی اهمیت دارد.

نوری با تصریح بااینکه هزینه‌های جاری و هزینه طرح‌های توسعه‌ای نهاد کتابخانه‌ها بر اساس مصوبات انجمن کتابخانه‌های شهرستان توسط نیم درصد شهرداری‌ها تأمین می‌شود، بیان کرد: نیم درصد قانون بوده و شهرداری‌ها این نیم درصد را به‌درستی اجرا نمی‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه تا زمانی که عدم پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها وجود دارد کتابخانه‌ها درگیر مشکلات اولیه خودشان هستند، افزود: اگر شهرداری‌ها همان نیم درصد را به‌درستی اعمال کنند نهاد کتابخانه‌ها در طرح‌های توسعه‌ای خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه ماجرای بازیافت تعدادی از کتاب‌های اهدایی سرهنگ جلیل بزرگمهر به سال‌های قبل تعلق دارد و این از طریق بیانیه اطلاع‌رسانی شده است، گفت: بررسی‌های اولیه انجام‌شده و جهت روشن شدن ماجرا با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تماس و در حال تبادل اطلاعات هستیم.

نوری، هرگونه واکنشی که بدون بررسی و کار کارشناسی شده صورت گیرد را یک واکنش شتاب‌زده و هیجانی دانست و اظهار کرد: پاسخ قانع‌کننده از ماجرای سپرده شدن تعدادی از کتاب‌های سرهنگ بزرگمهر به بازیافت پس از انجام بررسی‌های لازم و صحبت با طرفین از طریق بیانیه به مردم شهرستان آستارا اعلام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تأکید بااینکه اگر تخلف و اهمالی در این ماجرای صورت گرفته باشد با متخلفین در چهارچوب قانون برخورد می‌شود، تصریح کرد: خط قرمز کتابداران و کتابخانه‌ها کتاب بوده و کتاب‌های مندرس و تازه منتشرشده هر دو برای ما از جایگاه یکسانی برخوردار هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 21 شهریور 96، کدمطلب:13960621000748، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین