پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
هافینگتون‌پست نوشت: نزدیکی این کشور‌های به‌هم بی‌شک چالش‌های عظیمی برای منافع و امنیت ملی آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس خواهد داشت.

شعار سال : پایگاه «هافینگتون‌پست» در گزارشی ضمن اشاره به بحران کشور‌های عربی و نزدیکی قطر به ایران و ترکیه نوشت: از سرگیری روابط قطر با ایران و ترکیه پیامد‌های چشمگیری برای شورای همکاری خلیج‌فارس، آمریکا و روابط آمریکا و کشور‌های عربی خواهد داشت.

هافینگتون‌پست با بیان اینکه دوحه پس از بحران بین کشور‌های عربی روزبه‌روز روابط خود را با تهران و آنکار عمیق‌تر می‌کند افزود: نزدیکی این کشور‌های به‌هم بی‌شک چالش‌های عظیمی برای منافع و امنیت ملی آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس خواهد داشت.

گزارش‌نویس هافینگتون‌پست در ادامه با اشاره به قطع روابط کشور‌های عربی با قطر و اعمال تحریم‌های شدید علیه این کشور و پیشنهاد ۱۳ شرط برای عادی‌سازی روابط نوشت: ایران و ترکیه هنگام اعمال تحریم‌ها کشور‌های عربی علیه قطر به کمک دوحه آمدند و مقامات قطری ایستادگی خود را در برابر زیاده‌خواهی عربستان، امارات، بحرین و مصر را مدیون این دو کشور می‌دانند.

وی همچنین مدعی می‌شود که در صورت ادامه بحران بین قطر و کشور‌های تحریم‌کننده قطر به احتمال زیاد سیاست‌های خود در سوریه را به سمت راهبرد ایران تغییر خواهد داد و حتی از نیرو‌های حزب‌الله نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نگارنده هشدار می‌دهد که تغییر سیاست‌های قطر در سوریه به سمت راهبرد ایران بزرگترین ضربه به تلاش‌های آمریکا و کشور‌های حوزه خلیج فارس برای پیشبرد راهبرد خود در سوریه خواهد بود.

هافینگتون‌پست در پایان با هشدار به اینکه نزدیکی قطر به ایران و ترکیه موجب برهم‌خوردن توازن قوا در خاورمیانه می‌شود و حتی ممکن است ترکیه نیز به سمت راهبرد‌های خارجی ایران تغییر سیاست دهد تأکید کرد: رابطه قطر با ایران و ترکیه پایگاه فرماندهی آمریکا در دوحه را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد که هم‌اکنون پایگاه‌های آمریکا در ۲۰ کشور از جمله عراق، سوریه، و عراق را هدایت می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری و تحلیلی بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 25 شهریور 1396، کدخبر: 523459، www.bultannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین