پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۰۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
معاون اقتصادی سفارت روسیه در تهران گفت: بانک های روسی برای بازگشایی ال سی با تجار ایرانی همکاری دارند و مشکلی برای گشایش اعتبار مالی با بانک های ایران وجود ندارد.

شعار سالرستم مرادف روز شنبه در دیدار سفیر روسیه در تهران با استاندار مازندران در ساری افزود: اکنون ازبر بانک، گازپروم و روس سلخوز بانک به عنوان بانک های بزرگ روسیه، گشایش اعتبار را برای تجار ایرانی دارند.

اعتبار اسنادی یا ال سی تعهدی از بانک است که به خریدار و فروشنده داده می‌شود و تعهد می‌شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید. بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان دریافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده‌اند وجه را پرداخت نخواهد کرد.
وی ادامه داد: تاکنون چندین ال سی برای تجار ایرانی از سوی بانک های روسی بازگشایی شده و مشکلی از سوی بانک های روسیه وجود ندارد.
رستم مرادف حداکثر زمان بازگشایی ال سی برای تجار ایران از سوی بانک های روسی را کمتر از 30 روز اعلام کرد.
معاون اقتصادی سفارت روسیه در ایران اظهارداشت : علاوه بر آن بانک های توسعه صادرات و کشاورزی ایران نیز در مسکو فعالیت دارند و سایر بانک های ایرانی نیز متقاضی ورود به روسیه هستند.
رستم مرادف به تقاضای مازندران برای صادرات محصولات کشاورزی تولیدی این خطه شمال کشور به روسیه اشاره کرد و گفت که در شرایط فعلی فروشگاه های بزرگی از بخش خصوصی واردات محصولات کشاورزی ایران را به روسیه انجام می دهند.
وی اظهارداشت : این شرکت ها 2 سال قبل سرمایه گذاری هایی را در زمینه بسته بندی و حمل و نقل برای ورود محصولات کشاورزی ایران به روسیه انجام دادند و در سال جاری نیز سرگرم صادرات این محصولات به مسکو هستند.
وی اضافه کرد : تجار مازندرانی می توانند با این فروشگاه های بزرگ برای صادرات محصولات کشاورزی توافق کنند.
سفیر روسیه در تهران بنا به دعوت استاندار مازندران صبح شنبه 25 شهریورماه به این استان سفر کرد.
سفر لوان جاگاریان سفیر روسیه به مازندران یک روزه است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 25 شهریور 96، کدمطلب:82666264، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین