پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحوم آیت‌الله خزعلی در افشاگری و برملاکردن خباثت نفاق و کنارزدن نقاب از چهره منافقان مردانه وارد میدان شد.

شعار سال: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش گرامیداشت عالم بصیر، آیت الله ابوالقاسم خزعلی که با حضور آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و جمعی از طلاب و فرهیختگان مشهد در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، آیت‌الله خزعلی را ولایتمداری زمان‌شناس، بصیری مجاهد و مفسری عالم خواند و اظهار داشت: انسان اگر با دشمن بیرونی بجنگد در "جهاد اصغر" و اگر با شهوات شیطانی و هوای نفس بجنگد در "جهاد اکبر" است، اما در "جهاد اوسط" که ویژه بندگان ممتاز پروردگار بوده عشق و دلدادگی به خداوند حاکم بر تمام قوای عقلانی و شهوانی انسان می‌شود و آیت‌الله خزعلی بر تمام سیر و سلوکشان عشق و دلدادگی به خداوند حاکم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عالمان دین در جایگاه قیادت هستند، یعنی خود در قله معرفت و اخلاق هستند و دیگران را برای رسیدن به این جایگاه رفیع فرا می‌خوانند، آیت‌الله خزعلی مصلحی بود که خود به قله معرفت رسیده بود و می‌خواست دست دیگران را برای تعالی بگیرد.

وی در ادامه به آیه شریفه «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلاَّ اللّهَ وَ کَفى بِاللّهِ حَسیبًا» اشاره و با بیان این که آیت‌الله خزعلی فقیه وارسته‌ای بودند که فقه در تمام جلوه‌های زندگی ایشان جریان داشت، تصریح کرد: آیت‌الله خزعلی عالم ربانی بود که تنها از خداوند خشیت داشت، ما اخلاص، انقلابی بودن، نظم و مردم داری را از ایشان آموختیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله خزعلی را در مبارزه با نفاق ثابت قدم معرفی و عنوان کرد: این عالم ربانی در افشاگری و برملا کردن خباثت نفاق و کنار زدن نقاب از چهره منافقان مردانه وارد میدان شد، آنجا که احساس کرد دارد بدعتی در دین گذاشته می‌شود و جریانی که ماهیت مارکسیستی دارد به نام اسلام می‌خواهد در جامعه نفوذ کند، تمام قد ایستاد و مبارزه کرد.

رئیسی بصیرت را همچون چشم دل خواند و با بیان اینکه کسی که بصیرت ندارد راه و راهبر، مقصد و هدف، دوست و دشمن را نمی‌شناسد، عنوان کرد: آیت‌الله خزعلی؛ جلوه بصیرت و در رهبر، دوست و دشمن‌شناسی اسوه بود. خدا‌خواهی، خداجویی و اخلاص در عمل مبنای اندیشه و عمل ایشان بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 27 شهریور 96، کدمطلب:1522682، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین