پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
مدیرعامل شرکت گروه دارویی برکت با ابراز رضایت از پیشرفت پروژه احداث کارخانه داروسازی شرکت نوونوردیسک در شهرک دارویی برکت گفت: دولت باید در اولویت‌بندی‌های خود همواره دارو را در اولویت نخست قرار دهد و براین اساس باید هرچه سریعتر مطالبات صنعت دارو را پرداخت کند.

شعارسال: حمیدرضا جمشیدی افزود: در صورتی که دولت هرچه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات صنعت دارو اقدام نکند قطعا در آینده نزدیک شاید ایجاد بحران در این حوزه خواهیم بود.

به گفته شرکت‌های زیرمجموعه گروه دارویی برکت حدود 600 میلیارد تومان از دولت مطالبات دارند.

با دکتر حمیدرضا جمشیدی مدیرعامل شرکت گروه دارویی برکت گفت‌وگویی انجام شده که به شرح زیر است:

نمایشگاه ایران فارما 2017 را چطور دیدید؟

نمایشگاه ایران فارما 2017 هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت متفاوت‌تر از دوره قبل بود و شاهد توسعه تصاعدی این رویداد هستیم. با وجود ادامه فشارهای برخی تحریم‌ها خوشبختانه شاهد توسعه تصاعدی در این نمایشگاه بودیم و بر همین اساس ایران می‌توان کم کم به قطب برگزاری نمایشگاه‌های دارویی در منطقه تبدیل شود و به نوعی تجلی CPHI منطقه‌ای را در این نمایشگاه می‌توانیم مشاهده کنیم.

چقدر امیدوارید که بالاخره CPHI با ایران وارد همکاری شود؟

به نظر من ما باید این نمایشگاه را با قدرت برگزار کنیم و قطعا شرکت‌های خارجی هم با توجه به بزرگی بازار ایران تمایل خواهند داشت تا به ایران بیایند و در این نمایشگاه حضور یابند. اگر روند 3 سال اخیر ادامه یابد و کار توسعه یابد قطعا شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نیز به این نمایشگاه ورود پیدا خواهند کرد.

درباره آخرین وضعیت سهام شرکت‌های زیرمجموعه گروه برکت در بورس توضیح بفرمایید.

تقریبا تمام شرکت‌های زیرمجموعه گروه برکت را که آماده بهره‌برداری می‌شوند برای عرضه سهام آنها در بورس نیز آماده‌سازی می‌کنیم. می‌خواهیم مردم نیز در این شرکت‌ها شریکمان باشند. ضمن اینکه ایجاد شفافیت نیز یکی دیگر از اهداف عرضه سهام شرکت‌ها در بورس است. اینگونه مردم بهتر می‌توانند درباره عملکرد ما قضاوت کنند. آخرین عرضه صورت گرفته نیز مربوط به سهام خود شرکت گروه دارویی برکت در بورس بود.

نظر شما درباره دکتر اصغری رئیس جدید سازمان غذا و دارو چیست؟

ایشان چهره‌ای بسیار سالم، متعهد، چارچوب‌دار، ارزشی و متخصص هستند و همه ویژگی‌های لازم برای مدیر سازمان غذا و دارو بودن را دارند. جا دارد همینجا از مدیران قبلی سازمان غذا و دارو نیز تشکر کنم. دکتر اصغری سال‌ها در جبهه و جنگ و در دانشگاه مسوولیت‌های زیادی داشته‌اند و با تجربه خوبی که دارند امیدوارم بتوانند مشکلات دارویی موجود در کشور را حل کنند.

درباره آخرین وضعیت پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری برکت توضیح بفرمایید.

4، 5 پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری داریم. شهرک دارویی برکت آماده افتتاح است. پروژه سلول درمانی در شرکت سل تک فارمد آماده افتتاح است. پروژه باغ موزه طب ایرانی-اسلامی آماده بهره‌برداری و افتتاح است. فاز یک پروژه گیاهان دارویی در شرکت هربی فارمد نهایی شده و رو به اتمام است. در سبحان دارو و البرز دارو هم به ترتیب خط تولید پماد به صورت استاندارد و طرح توسعه ظرفیت به تازگی افتتاح شدند. امیدواریم بتوانیم ظرف چند ماه آینده 10 تا 15 محصول جدید در حوزه سل تراپی، بایوتک و سرطان را به تولید رسانده و روانه بازار کنیم.

نظر شما درباره بحران عدم پرداخت مطالبات صنعت دارو چیست؟

این مشکل همه صنعت دارو است. دوره وصول مطالبات صنعت به بالای 400 روز رسیده و شرایط عملا بحرانی شده است. دولت و سازمان‌های بیمه‌گر باید زودتر نسبت به پرداخت تعهدات خود اقدام کنند در غیر این صورت در آینده نه چندان دور با بحران در حوزه دارو مواجه خواهیم شد. شرکت‌ها از یک سو باید پرداخت حقوق پرسنل و خرید مواد اولیه خود را به صورت نقدی انجام دهند و از سوی دیگر فروش محصول خود را به صورت مدت‌دار انجام می‌دهند که در حال حاضر طول دوره وصول مطالبات به شدت افزایش یافته است.

شرکت‌های زیرمجموعه گروه برکت چقدر مطالبات دارند؟

بیش از 600 میلیارد تومان. البته ما اعتقاد داریم که دولت نیز با محدودیت‌های جدی مواجه است و کاهش قیمت نفت درآمد دولت را کاهش داده است و شاید به نوعی دست دولت خالی است. اما بحث اصلی در این شرایط اولویت‌بندی است و دولت باید بداند که دارو حیاتی‌ترین کالا است و حتی از غذا هم مهمتر است چرا که یک غذا را می‌توان با غذای دیگر جایگزین کرد اما دارو خیر. به همین علت انتظار ما این است که دارو همواره در اولویت نخست دولت قرار داشته باشد.

از پیشرفت اجرای پروژه نوونوردیسک راضی هستید؟

بله این پروژه به شدت فعال است و حتی روزهای جمعه که به شهرک دارویی برکت می‌روم شاهد فعال بودن آن هستم. به ما قول داده‌اند پروژه را در مدت زمان‌بندی شده به بهره‌برداری برسانند.

درباره نخستین یادواره شهدای داروساز نیز توضیح بفرمایید.

سال قبل به شکل ابتدایی جلسه‌ای را برگزار کردیم که در آن به مناسبت هفته دفاع مقدس تعدادی از دوستان خاطرات خود را تعریف کردند. امسال قرار شد به جای یک جلسه، سمیناری در این زمینه برگزار کنیم و در آن از 26 شهید داروساز و خانواده‌های آنها تجلیل کنیم. ما قبلا از این تعداد شهید در حوزه داروسازی اطلاع نداشتیم. این سمینار به همت گروه برکت در دوم مهر ماه امسال برگزار خواهد شد. امیدواریم دانشجویان داروسازی نیز با حضور در این برنامه با شهدای داروساز و زندگی آنها بیشتر آشنا شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار: 27شهریور1396، کدخبر: 8818: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین