پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران جزئیات جلسه مدیران شرکت‌های دارویی با رئیس سازمان غذا و دارو و معاون سازمان برنامه و بودجه را تشریح کرد.

شعارسال: محمود نجفی عرب با اشاره به اینکه همه افرادی که در جلسه حضور داشتند به اهمیت تولید و بها دادن به آن و همچنین رفع موانع تولید حداقل در کلام و حرف تاکید کردند، افزود: همچنین در این جلسه تاکید شد که دولت به معنای عام آن باید به تعهدات خود در قبال حوزه دارو عمل کند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا در این جلسه معاون سازمان برنامه و بودجه خبر پرداخت بخشی از مطالبات صنعت دارو را به صراحت اعلام کرد یا باز هم فقط وعده داد، عنوان کرد: در این جلسه آقای نمکی عنوان کرد که دستور پرداخت بخشی از مطالبات صنعت دارو به خزانه کل کشور داده شده اما اینکه این مطالبات دقیقا چه زمانی بدست صنعت خواهد رسید دقیقا مشخص نیست و آقای نمکی نیز دقیقا به زمان خاصی اشاره نکردند. پرداخت مطالبات فرایندی دارد که شامل پرداخت پول به دانشگاه‌ها می‌شود که در دانشگاه‌ها نیز ناظر قرار داده شده تا وجوه پرداختی صرفا در حوزه دارو مصرف شوند.

نجفی عرب با بیان اینکه در جلسه امروز بحث ضرورت اصلاح ساختار سازمان غذا و دارو نیز مطرح شد که دکتر اصغری هم با آن موافقت کرد، افزود: در جلسه امروز قرار شد کارگروهی با حضور دو نفر از اعضای سازمان برنامه و بودجه و سه نفر از سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ظرف دو هفته آینده تشکیل شود و کلیه پیشنهادات در جهت رفع مشکلات حاکم بر صنعت دارو اعم از بازسازی و نوسازی، کوتاه شدن دوره وصول مطالبات صنعت و ... در این کارگروه مطرح شده و برای حل آنها تصمیم‌گیری شود.

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تاکید کرد: این قابل قبول نیست که صنعت دارو به محض اینکه در پرداخت مالیات‌های خود تاخیر کند بلافاصله جریمه شود اما زمانی که دولت در پرداخت مطالبات صنعت تاخیر می‌کند عملا صنعت هیچ جریمه دیرکردی از دولت دریافت نمی‌کند و حتی دولت با فشار می‌خواهد از طریق اوراق با 40 درصد زیر نرخ بدهی خود را پرداخت کند. موضوعاتی از این دست و سایر موضوعات دارای اهمیت نیز در کارگروه مشترک صنعت دارو و سازمان برنامه و بودجه مطرح خواهند شد.

او با بیان اینکه در جلسه امروز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز از تعیین افرادی به عنوان مشاور این کمیسیون در حوزه دارو خبر داد که برای آنها حکم نیز زده شده است، گفت: براین اساس آقای شانه ساز و خویی به عنوان مشاور کمیسیون در حوزه دارو تعیین شدند. اما نظر برخی دوستان این بود که فضا بازتر شود و افراد دیگری هم به ویژه از بخش خصوصی به عنوان مشاور کمیسیون تعیین شوند که در همین راستا دکتر نوبخت قول داد چند نفر دیگر نیز وارد گروه مشاوران کمیسیون شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد استقبال مدیران شرکت‌های دارویی از جلسه امروز در سازمان برنامه و بودجه خیلی بالا نبوده است نیز عنوان کرد: بله درست است مدیران شرکت‌ها به هر دلیلی که بود از جلسه امروز استقبال زیادی نکردند حالا یا نخواسته بودند به جلسه بیایند و یا نتوانسته بودند بیایند.

نجفی عرب افزود: دیروز نیز در سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی جلسه مفصلی با رئیس سازمان غذا و دارو داشتیم که مباحث مختلفی هم در آن جلسه مطرح شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار: 13شهریور1396،کدخبر: 8547 : www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین