پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
رییس سازمان ورزش شهرداری تهران از تایید واگذاری سه ساله بهره برداری از 2 ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی به تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران خبر داد.

شعار سال: محمد رضایی روز جمعه،گفت: تیم های پرسپولیس و استقلال پر طرفدارترین تیم های فوتبال کشور هستند و علاقه مندان زیادی در بین خانواده های فوتبالدوست ایرانی دارند.

وی با یادآوری درخواست های مسئولین پرسپولیس و استقلال از شهرداری تهران برای واگذاری ورزشگاه اختصاصی، افزود: محمدباقر قالیباف با درخواست سرخ آبی ها موافقت کرد و تصمیم گرفته شد تا 2 ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی در اختیار این دو تیم قرار بگیرد و این تصمیم به تایید شورای شهر تهران نیز رسیده است.

رضایی توضیح داد که در حال حاضر تنها بهره برداری سه ساله از این ورزشگاه ها در اختیار پرسپولیس و استقلال قرار می گیرد و مالکیت فعلا با شهرداری تهران می ماند.

این در حالی است که غلامرضا بهروان رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص برگزاری دیدارهای لیگ برتر در ورزشگاه های امام رضا (ع) و شهید کاظمی گفته است این ورزشگاه ها حتما باید شرایط تعریف شده از سوی AFC برای برگزاری مسابقات لیگ برتر را داشته باشند.

بهروان با تاکید بر اینکه برگزاری دیدارهای لیگ برتر برای تیم های پر طرفدار باید در ورزشگاه هایی با 'گنجایش لازم' باشد، تصریح کرد: الزامات AFC برای برگزاری دیدارها شامل ورودی و خروجی ورزشگاه، گنجایش تماشاگر و از همه مهم تر بحث نور ورزشگاه است.

به نظر می رسد باشگاه های پرطرفدار تهرانی برای آنکه بتوانند دیدارهای خود را در ورزشگاه های اختصاصی شان برگزار کنند، باید شرایط این 2 ورزشگاه را بهبود بخشیده و آنها را به شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا برسانند.

ورزشگاه امام رضا (ع) که قرار است در اختیار باشگاه استقلال تهران قرار بگیرد، در زمینی به وسعت 44 هزار و 200 مترمربع در منتهی علیه محدوده جنوبی منطقه 18 در مجاورت بزرگراه آزادگان به بلوار الغدیر احداث شده است. این ورزشگاه 10 هزار نفری دارای امکاناتی مانند چمن مصنوعی، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری، صخره نوردی و فضاهای جانبی مورد نیاز اعم از توقفگاه خودرو، ترمینال مسافربری شرکت واحد اتوبوسرانی و ایستگاه مترو است.

زمین چمن اصلی ورزشگاه امام رضا (ع) در ابعاد 111متر در 5/73 متر مربع و یک زمین تمرین در ابعاد 38 در 18 متر مربع است.

ورزشگاه شهید کاظمی نیز که قرار است به باشگاه پرسپولیس واگذار شود، در منطقه 19 تهران واقع شده است. این ورزشگاه در مساحتی حدود 90 هزار متر مربع و زیر بنایی به مساحت 12 هزار ترمربع و گنجایش 15000 نفر تماشاگر احداث شده است. ورزشگاه شهید کاظمی دارای زمین چمن طبیعی، پیست تارتان، جایگاه تماشاگران ویژه، سونا جکوزی، پارکینگ و سایر ملزومات رفاهی برای تماشاگران است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25 دی 1394، کد مطلب: 81921113 (5107851) :www. irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین