پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: انتخاب حسابرس در سازمان های وابسته به شهرداری همانند مناطق شهرداری تنها ازاختیارات شورای شهر است و بازرس سازمانها اجازه انتخاب حسابرس جداگانه را ندارند.

شعارسال: علیرضا دبیر در دویست و بیست و هفتمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی موضوع یکپارچه سازی حسابرسی شرکت های وابسته به شهرداری تهران تصریح کرد: شورای شهر وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری تهران را بر عهده دارد و انتخاب حسابرس برای سازمان های وابسته به شهرداری تهران حق حاکمیتی شورای شهر است.

وی افزود: در حوزه مناطق و معاونت ها و همچنین سازمان های وابسته به شهرداری تهران تکلیف مشخص است. بر اساس قانون همواره شورای شهر وظیفه و مسئولیت انتخاب حسابرس برای حوزه مناطق و معاونت را دارد و این روال تا کنون به همین شکل بوده است اما اختلافی درباره انتخاب حسابرس در سازمان ها وجود دارد که برای حل آن باید به اساسنامه سازمان ها رجوع کرد.

دبیر تاکید کرد: در اساسنامه ای که شهردار تهران ابلاغ کرده که در برخی موارد مغایر اساسنامه ابلاغ شده توسط رییس محترم شورای شهر است؛ درباره این موضوع اختلاف نظری وجود ندارد و انتخاب حسابرس در سازمان ها تنها بر عهده شورای شهر است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه درباره توافق برای انتخاب حسابرس مشترک بین شهرداری و شورا گفت: این توافق تنها می تواند در حوزه شرکت های وابسته به شهرداری تهران باشد و اصلاح بندهای توافق نامه و حذف سازمان ها از این توافق قطعا با مخالفت شهرداری تهران روبه رو خواهد شد. چرا که از نظر شهرداری توافق برای انتخاب حسابرس مشترک در شرکت ها امتیازی است که از دست می دهند و در ازای آن به دنبال گرفتن امتیاز مشارکت در انتخاب حسابرس برای سازمانها هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27دی1394، کدخبر: 3027241: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین