پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
همزمان با سراسر کشور زنگ مهر، زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس استان تهران نواخته شد.

شعار سال: همزمان با سراسر کشور زنگ مهر در مدارس شهرستان‌های استان تهران در ورامین، قرچک، پیشوا، شهریار، ملارد، شهرقدس، رباط‌کریم، بهارستان، شهرری، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه و پردیس نواخته شد.

نواختن زنگ مهر در دبیرستان نمونه انصارالمهدی شهرستان قرچک

زنگ مهر در دبیرستان نمونه انصارالمهدی شهرستان قرچک نواخته شد، این مراسم با هدف آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌های والای شهدا در هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه قرچک در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جان‌فشانی‌های جنگ تحمیلی اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی جدید که همزمان با هفته دفاع مقدس می‌باشد فرصتی است که یاد و خاطره شهدا و امام را زنده نگه داشته واز سیره آنان به عنوان الگوی مفیدی در زندگی دانش‌آموزان و سایر مردم بهره بگیریم.

وی ادامه داد: دوره نوجوانی بزرگ‌ترین دوره در رشد شخصیتی انسان‌هاست و نباید هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه ایجاد شود.

امام جمعه قرچک با بیان اینکه یکی از اهداف اسلام، تربیت انسان است و خداوند انسان را بدین‌منظور خلق کرده است تصریح کرد: کشورهای غربی با وجود بسیاری از دانشمندان و متخصصان بزرگ هنوز نتوانسته‌اند بسیاری از مشکلات فرهنگی خود را حل کنند و به تعلیم و تربیت نیز نگاه مادی دارند که تنها نیازهای دنیایی آنان را بر طرف می‌سازد.

اسماعیلی با بیان اینکه همه ما مسئول هستیم که ان هدف اصلی و الهی را محقق سازیم بیان کرد: برای رسیدن به این مقصود باید اجرای طرح‌هایی در دستورکار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش قرچک در ادامه مراسم اظهار داشت: دانش‌آموزان باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، فرمایشات ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند تا سهم بزرگ خود را در به ثمر رسیدن سند تحول بنیادین در حوزه تعلیم و تربیت انجام دهند تا آرمان‌های انقلاب را در قالب مدرسه محقق سازند.

وی افزود: می‌توان با همدلی و همفکری فرهنگیان شهرستان، دانش‌آموزان تلاشگر، صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و نهادهای فعال فرهنگی موجبات عزت و سرافرازی را فراهم کرد.

مدیر آموزش و پرورش قرچک با بیان اینکه با یاری خداوند دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید باید در مسیر خودسازی، علم‌اندوزی، تلاش و بومی کردن دستاوردهای علمی گام بردارند خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان امروز کشور در آینده گنجینه‌ای از گوهرهای کم‌نظیر علم و معرفت خواهند بود که موجب عزت و سرافرازی کشور می‌شوند.

زنگ مهر در مدارس شهریار نواخته شد

آیین بازگشایی مدارس شهرستان شهریار که در مدرسه زینبیه دو با حضور نماینده مجلس، فرماندار شهریار و معاون مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان شهریار، نیروهای انتظامی و نظامی و رئیس شورای اسلامی شهریار برگزار شد.

محمد محمودی شاه‌نشین اظهار داشت: امروز آغاز سالی است که همه روزهایش آموختن است تا در مسیر خدمت به مردم آماده شویم و همه وظیفه داریم که با پاسداری از نظام و انقلاب این داشته را به آیندگان و نسل بعدی منتقل کنیم.

نماینده مردم شهریار قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید مراقب باشیم که مدرسه جای حفظ کردن نباشد، بلکه محل مهارت‌آموزی، همزیستی، دانش‌افزایی و علم‌افزایی و همچنین تربیت نسل آینده در همه جوانب باشد و در این مسیر باید مهارت ادراکی را بیشتر رشد داد و بخش دیگر مهارت انسانی است تا مدیران فردا توانمندتر باشند و فرزندان امروز با این مهارت می‌توانند آینده‌ای درخشان را برای خود رقم بزنند.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه ایجاد یک ارتباط منطقی در کنار مهارت تخصصی بین داشته‌ها می‌تواند رشد و تعالی را به همراه داشته باشد خاطرنشان کرد: اگر در فضای آموزش و پرورش این مهارت‌ها در کنار یکدیگر به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، سرعت رشد و تعالی جوانان و متعاقب آن نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور بالا می‌رود.

سعید ناجی اظهار داشت: با توجه به ایامی که در آن قرار داریم باید توجه ویژه‌ای به معنویت این روزها داشته باشیم، چراکه اگر در سال‌های پیش جوانان این مملکت رفتند و امنیت و آرامش را برای ما فراهم کردند به واسطه همین معنویتی بود که با انقلاب اسلامی فراهم شد.

فرماندار شهریار با اشاره به ضرورت همراهی پرورش در کنار دانش تصریح کرد: دانش‌اندوزی نکته دیگری است که باید در کنار پرورش مورد قرار بگیرد و این دو در کنار یکدیگر می‌تواند رشد و پیشرفت کشور را فراهم کند و نظم و انظباطی که در این مسیر وجود دارد این رشد را متعالی‌تر می‌کند.

ناجی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احترام به یکدیگر در فضای مدرسه به نوعی آموزش برای احترام در جامعه است و همچنین به موضوع مسئولیت‌پذیری به شکل جدی توجه داشته باشید و در برنامه‌ها و مسئولیت‌هایی که در مدرسه توزیع می‌شود مشارکت بالایی داشته باشید، چراکه تمرین امروز می‌تواند فردایی بسیار خوب را رقم بزند.

وی در مدرسه دارالفنون اندیشه نیز عنوان کرد: رشد و تعالی با نگاه همطراز به آموزش و پرورش و همچنین تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مکتب عاشورا در میان نسل حاضر می‌تواند بیش از گذشته تعالی پیدا کند و به سمت ارتقاء حرکت کند که این همان تکامل و رشدی است که مجموعه کشور نیاز دارد.

فرماندار شهریار با اشاره به اهمیت حرفه‌آموزی تصریح کرد: اگر در مهارت‌آموزی و علم‌اندوزی غفلت شود حتما عقب خواهیم ماند و اگر لحظه‌ای کم‌کاری شود رشد آینده را دیرتر شاهد خواهیم بود و کمال در این است که به صورت جدی تلاش کنیم و آسمان‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را نیز از آن خود کنیم.

بازگشایی مدارس اسلامشهر با ورود 95 هزار دانش‌آموز

زنگ مهر با حضور فرماندار، اعضای شورای آموزش و پرورش، شورای شهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان در دبیرستان هیات امنایی ام البنین (س) این شهرستان نواخته شد.

در این مراسم حسن حبیب‌پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: در سال جدید تحصیلی نزدیک به 95 هزار دانش‌آموز در دو هزارو 850 کلاس درس، 220 فضای آموزشی دولتی، 52 فضای غیردولتی در سطح 427 کد مدرسه از مقطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی بیان کرد: با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و بسیج سازندگی سپاه ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر در قالب طرح هجرت سه تعداد 80 فضای آموزشی در سطح این شهرستان مرمت، بازسازی و زیباسازی شده است.

در ادامه داود محمدی نماینده مردم اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اظهار داشت: پیشرفت و توسعه کشور در گرو پیشرفت مدارس، تدوین برنامه‌های قوی و مناسب آموزشی و ایجاد ساختار آموزشی خوب در مدارس است.

وی با اشاره به وظایف اولیاء و مسئولان در قبال دانش‌آموزان بیان کرد: اولیاء، مسئولان و متولیان کشور موظفند شرایط و زمینه آموزش خوب و ارتقاء علمی دانش‌آموزان را فراهم کنند، در همین راستا در مجلس بنا داریم به زودی از دولت بخواهیم شرایط بهتری را برای آموزش و پرورش کشور ایجاد کنند.

نماینده مردم اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس ضمن اشاره به تقارن ماه محرم با بهار علم و دانش افزود: اگر محرم و قیام امام حسین(ع) نبود، امروز دین اسلام هم وجود نداشت، امروز در دنیا دین اسلام با قدرت به هدایت بشریت ادامه می‌دهد و با شهادت امام حسین(ع) دین اسلام بیمه شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1 مهر 96، کد مطلب: 1527313 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین