پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
استاندار فارس گفت: راه توسعه و پیشرفت آینده کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش است و مدرسه و جایگاه علم و اندیشه، مهمترین جایگاه برای تربیت و مهیا نمودن نیروی انسانی است.

شعار سال: به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مهندس اسماعیل تبادار در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس فارس ، در دبیرستان دخترانه شهیدان پژمان ناحیه دو شیراز ، ضمن گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس ،بویژه یاد شهدای دانش آموزان و فرهنگی استان گفت: معلمان مالکان دانایی هستند.

وی با اشاره به تقارن شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم افزود:هفته دفاع مقدس ، یادآور از خود گذشتگی ها در راه آزادی و استقلال میهن عزیزمان است.

استاندار فارس گفت:در منزلت و جایگاه امر به معروف همین بس که انقلاب و عظمت کربلا و حق خواهی که در کربلا روی داد ،برای برپایی امر به معروف بوده و این نشان از جایگاه ویژه این مهم در دین ما است که بیانگر مبارزه جدی با ظلم و جور است.

مهندس تبادار شروع فعالیت خود در استان فارس را که همزمان با شروع فعالیت مدارس و حضور در جمع دانش آموزان بود به فال نیک گرفت و افزود: امید است این چهره های مصمم دانش آموزان در پهنه علم و دانش و در راستای توسعه کشور کوشا باشند و با تلاش بیشتر توسعه و آینده نیکو برای کشور رقم بزنند.

وی گفت: به گواه عالمان، محققین و اندیشمندان می توان گفت که مدرسه و جایگاه علم و اندیشه، مهمترین و منحصر به فرد ترین جایگاه برای تربیت و مهیا نمودن نیروی انسانی و سرمایه اساسی در کشور است.

استاندار فارس تاکید کرد: راه توسعه و پیشرفت آینده کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش است ، چنانچه همه کشورهای توسعه یافته نیز سیر حرکتی خود را در مسیر توسعه در همه زمینه ها از مدرسه آغاز کرده است.

وی یاد آور شد: در امر آموزش، مهمترین موضوع در علم اندوزی دانش آموزان، پرسش گری آنها است و دانش آموز باید در کسب علم پرسش گر باشد ، چرا که این امر قدرت ، توان و خلاقیت و پویایی را به همراه خواهد داشت.

تبادار گفت: امروز عصر خلاقیت و نوآوری است و همه مسئولین باید بر این مهم تاکید کنند که امر خلاقیت، ابتکار ، کارآفرینی و مهارت آموزشی دانش آموزان و توانمند سازی آنهادر پهنه آموزش، برای پیشرفت و آینده کشور امری بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با فراهم نمودن شرایط مناسب ،زمینه بازدید دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را از مراکز صنعتی و تولیدی فراهم کنند.

وی با اشاره به مشکلات مختلف موجود در استان همچون بحران آب افزود: یکی از زمینه های مهم تولیدی استان فارس ، تولیدات کشاورزی است و دانش آموزان می توانند با حضور در این عرصه ،با کمبود منابع آب آشنا وآگاه شده و هر کدام به عنوان یک مبلغ در سطح جامعه زمینه اصلاح مصرف و توسعه کشور را فراهم نمایند.

استاندار فارس در ادامه گفت: رفتار و منش معلم در جامعه مهیا کننده اخلاق ، فرهنگ و آداب اجتماعی است و افتخار می کنم که من نیز به عنوان یک معلم خدمتگزار این جامعه بوده ام ، چنانچه سال های خدمتم در ردای معلمی از بهترین ایام فعالیت من بوده است.

تبادار اصلاح وضعیت معیشتی معلمان را در عین مناعت طبح فرهنگیان لازم و ضروری دانست و گفت: معلمین هیچگاه به خاطر مسائل معیشتی کم کاری نداشته اند ، اما مسئولین باید تلاش کنند تا با اصلاح وضع معیشتی این قشر از جامعه، زمینه حضور موثرتر آنها را در عرصه تعلیم و تربیت آینده سازان و ایجاد زیر ساخت های علمی و اخلاقی و فرهنگی را در جامعه فراهم کنند.

وی توجه به شورای آموزش و پرورش را از اولویت های کاری خود در فارس عنوان کرد و گفت: لازم است فعالیت ها و راهبردهای شورای آموزش و پرورش استان فعال تر شده و همه ارگان ها و نهادها نیز آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 1 مهر 96، کد مطلب: 4095373: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین