پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: چند سال تا انتخابات‌ آینده فرصت هست، اگر اصلاح‌طلبان بتوانند در این مدت به دولتی که منسوب به آن‌ها است کمک کنند تا کارنامه درخشانی از خود به جای گذارد، هر تصمیمی بگیرند مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمدباقر ذاکری با اشاره به اظهار نظرهای صورت گرفته در خصوص ورود مستقل اصلاح طلبان در انتخابات سال 98 گفت: اصلاح‌طلبان یک سر دارند و هزار سودا، این اظهارنظرها، صرفا نظر شخصی خود افراد بوده و نباید از جانب کل جریان صحبت کنند، هر یک از اصلاح طلبان نظر خاص خود را دارند.

وی با بیان اینکه 2 سال تا انتخابات مجلس و 4 سال تا انتخابات ریاست جمهوری فرصت هست، افزود: وضعیت اصلاح طلبان در گرو عملکردشان در چند سال باقی مانده است، اگر اصلاح طلبان توانستند در این مدت به دولتی که منسوب به آنها است کمک کنند تا کارنامه درخشانی از خود به جای گذارد، در آن صورت هر تصمیمی بگیرند مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ایجاد تشتت و اختلاف بین اصلاح طلبان در حالی که هنوز اقدام خاصی انجام نداده اند، نگرش مردم را تغییر خواهد داد، توضیح داد: اختلاف اصلاح طلبان در مورد شهردای و شورای شهر و کشیده شدن این اختلاف به فضای مجازی، نشانه خوبی برای آینده این جریان نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر اصلاح‌طلبان با موانع موجود در برابر دولت برخورد نکرده و در به ثمر رساندن برنامه های آن، کمک کنند، مردم در آینده دیگر از آنها حرف شنوی نخواهند داشت، ادامه داد: مردم عهد برادری و اخوت با کسی نبسته اند و به هر کسی که انتظارات و مشکلات آنها را بر طرف کند، روی خواهند آورد.

ذاکری با بیان اینکه اصلاح طلبان باید بدانند صرف ورود به هیئت رئیسه مجلس مشکلی را حل نمی‌کند، تصریح کرد: فراکسیون امید در حال حاضر 100 عضو دارد، اما تا الان چه خروجی از خود به مردم نشان داده است؟

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اصلاح طلبان مجلس، کم بودن تعداد را بهانه کم کاری خود نکنند، ادامه داد: من تجربه سه دوره نمایندگی مجلس را دارم؛ گاهی 10 تا 20 نفر می‌توانند فضای مجلس را تغییر دهند. مهم‌ترین اشکال ما در قانون انتخابات است. آیا این فراکسیون نمی‌تواند قانون انتخابات را به شکل درست اصلاح کند که با خریدن رای فردی وارد مجلس نشود؟

وی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات، براساس سیاست‌های ابلاغی ازسوی رهبرمعظم انقلاب نخستین کاری است که فراکسیون امید باید در دستور کار خود قرار دهد، توضیح داد: در صورت عدم رسیدگی به این موضوع، در انتخابات آینده این قانون درهم و آشفته مشکلات زیادی به بار خواهد آورد.

ذاکری با بیان اینکه وضعیت قانون انتخابات به قدری آشفته است که بعد از انتخابات، آیت الله جنتی خرید و فروش آراء را اقدامی رایج خوانده است، گفت: با این وضعیت، در آینده مجلس، جای پولدارها خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 3 مهر 96، کد مطلب: 287470، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین