پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن هشدار درباره خطر گروه های تروریستی، در سخنانی تکراری ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

شعارسال:نیکی هیلی در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع سوریه گفت:‌ همه ما با تهدیدهای تازه و خطرناک تروریستی روبرو هستیم. ما می بینیم که تروریست ها در شهرها برای کشتن غیر نظامیان بی گناه از کامیون استفاده می کنند، بمب های دست ساز خود را در قطارها رها می کنند و هواپیماها را با استفاده از بمب هایی که مخفیانه به آن منتقل کرده اند سرنگون می کنند. با گذشت بیش از 17 سال از حملات 11 سپتامبر، تروریست ها تلاش می کنند روش های تازه تری برای فعالیت های خود پیدا کنند تا روش نوی زندگی ما را مختل کنند. آمریکا مبارزه با تروریسم را در همه اشکال آن رهبری می کند. ما رهبری ائتلافی از کشورها را بر عهده داریم که با موفقیت سرگرم بازپس گرفتن سرزمین های اشغال شده از گروه داعش است. داعش اکنون در حال فرار است. داعش به طور حتم سرزمین های باقی مانده تحت اشغال خود را از دست خواهد داد و فقط زمان دقیق این اتفاق مشخص نیست.

به گفته وی آمریکا همچنین متعهد است کشورهای حامی تروریست را بازخواست کند؛ به ویژه دولت شماره یک حامی تروریسم یعنی ایران.

در مورد طراحی ضد تروریسم سازمان ملل، آمریکا خواستار یک دبیرخانه اجرایی ضد تروریسم است که فعال، تقویت شده و به روز باشد. آمریکا خواستار اقتدار کمیته ضد تروریسم سازمان ملل است که به کشورهای عضو در شناسایی نقاط ضعف برنامه های ضد تروریستی خود و تحلیل تغییرات تهدیدهای تروریستی کمک کند.

وی با ابراز نگرانی از بازگشت تروریستها به اروپا گفت: در حالی که مبارزه با داعش ادامه دارد، برخی اعضای داعش سعی می کنند مخفیانه خود را به شهرها و زادگاه های خود برسانند تا برای حملات تازه برنامه ریزی کنند. سازمان ملل باید به کشورهای عضو که در معرض چنین خطری قرار دارند کمک کند جریان حرکت تروریست ها را قطع و خطرات تروریستی آینده را ارزیابی کنند. سازمان ملل همچنین در وهله اول باید به کشورهای عضو کمک کند از پیوستن اتباع خود به گروه های تروریستی و پیروی از طرز فکر آنها پیشگیری کنند. سازمان ملل ابزارهای فراوانی در اختیار دارد که کشورهای عضو می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار 7 مهر 96 ، کد خبر 1828611 : ، www.irib.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین