پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری وبا در کشور کتنرل شده است و امسال تقریبا هیچ موردی از این بیماری در کشور نداشته ایم.

شعارسال: محمود نبوی افزود: اگر چه بیماری وبا یک بیماری بومی در ایران است و در سال ها و دهه های اخیر نیز همواره موارد قابل توجهی از این بیماری را در کشور داشته ایم اما در چند سال اخیر با اقدامات بهداشتی انجام شده، این بیماری در ایران کنترل شده است.

وی ادامه داد: طی سال های 94 و 95 هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشتیم و امسال نیز تاکنون هیچ مورد قابل توجهی از بیماری وبا در کشور نداشته ایم و اگر یکی دو مورد بیماری شبه وبا نیز وجود داشته، خفیف بوده و قابل توجه نبوده است و تقریبا می توان گفت هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشته ایم.
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: با توجه به تعهدات بین المللی ایران اگر در یک نقطه از کشور اپیدمی یا موردی از بیماری وبا وجود داشته باشد باید آن را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کنیم و خوشبختانه هیچ گزارشی از این بیماری در کشور نداشته ایم.
وی گفت: با توجه به شیوع بیماری وبا در یمن که در همسایگی عربستان است، این نگرانی وجود داشت که مواردی از این بیماری در بین حجاج دیده شود اما خوشبختانه با توجه به سیستم آب و فاضلاب بهداشتی و پیشرفته عربستان هیچ موردی از این بیماری بین حجاج نیز دیده نشد.
نبوی افزود: بیشترین احتمال بروز و شیوع بیماری وبا در فصل تابستان است که هوا گرم است و اکنون که به سمت سرد شدن هوا پیش می رویم به خصوص با توجه به اینکه شب ها سرد شده است و آب ها در شب ها سرد می شوند، چون میکروب ناقل بیماری وبا در سرما از بین می رود، بنابراین خطر جدی انتقال بیماری وبا در کشور نداریم.
بیماری وبا یک بیماری باکتریایی است که از طریق آب آلوده و دفع غیر بهداشتی فاضلاب منتقل می شود، این بیماری به خصوص از طریق سبزی هایی که با فاضلاب آبیاری می شوند، قابل انتقال است و در سال های گذشته سبزی آلوده یکی عوامل مهم انتقال این بیماری در ایران بوده است.
امسال هیچ موردی از بیماری وبا در کشور نداشتیم
اسهال آبکی، استفراغ و حالت تهوع از جمله علایم بیماری وباست و در صورت ادامه اسهال و کاهش آب بدن، این بیماری می تواند بسیار خطرناک باشد، در سال های گذشته از جمله در سال های 1377 تا 1384 مواردی از اپیدمی بیماری وبا در کشور گزارش شد.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 مهرماه 96، کد خبر 82681794 : ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین