پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
با وجود اینکه فصل سرما در اردبیل عملاً آغاز شده است، دغدغه گازبها موجب شده بسیاری از اردبیلی‌ها تمایلی به استفاده از وسایل گرمایشی نداشته و سرما را ترجیح دهند.

شعار سال: زمستان سرد سال گذشته، بسیاری از خانواده‌های اردبیلی را در زمینه گاز بها در تنگنا قرار داد. گازبهای نجومی به حدی موجب تأسف و تعجب شهروندان اردبیلی شد که نمایندگان به خود آمده و با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر نفت خواستار قائل شدن یارانه به اردبیل و محاسبه افزایش ماه‌های سرد سال شدند.

نامه‌ای که در سفر اعضای هیئت دولت نیز مطرح شد و در نهایت نتایج پیگیری نمایندگان نشان می‌دهد، تنها یک ماه به ماه‌های سرد اردبیلی‌ها اضافه شده و این در حالی است که از اواخر شهریور ماه هوای سرد آزاردهنده نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی را تشدید می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع گاز استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته تعداد ماه‌های سرد سال در اردبیل چهار ماه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته امسال به پنج ماه افزایش یافته است.

فیروز خدایی تأکید کرد: بر همین اساس ماه‌های سرد از ۱۵ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه می‌یابد که این محاسبه مطابق وضعیت سال ۹۴ است.

وی در خصوص اینکه آیا افزایش ماه‌های سرد سال به پنج ماه در وضعیتی که اردبیلی‌ها از ابتدای مهرماه بخاری‌های خود را روشن می‌کنند، قابل‌تغییر است یا نه، اضافه کرد: شرکت گاز صرفاً مجری قوانین ابلاغی است.

مدیرعامل شرکت توزیع گاز استان تأکید کرد: البته در سال‌های گذشته تعداد ماه‌های سرد سال در اردبیل شش ماه محاسبه می‌شد اما در آخرین تصمیم‌گیری تعداد ماه‌های سرد، پنج ماه و تعداد ماه‌های گرم نیز هفت ماه محاسبه شده است.

خدایی همچنین در خصوص تغییر تعرفه گاز بها اضافه کرد: افزایش در نرخ گازبها به نسبت سال گذشته نداریم.

در استان اردبیل ۴۳۵ هزار مشترک گاز وجود دارد که بیشترین آن در بخش مشترکان خانگی هستند.

با وجود اینکه هواشناسی استان کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا و بارش برف و باران را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرده است، برخی شهروندان به دلیل هزینه گاز مصرفی هنوز از استفاده از بخاری امتناع می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کد مطلب: 4102291 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین