پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: موکب‌های فرهنگی استان سمنان در مراسم اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.
شعارسال: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: موکب‌های فرهنگی استان سمنان در مراسم اربعین حسینی راه‌اندازی می‌شود.

محمود قنبری صبح امروز در جلسه ستاد اربعین استان سمنان اظهار داشت: مراسم اربعین یک رویداد بزرگ فرهنگی برای جهان اسلام به شمار می‌رود و حضور آحاد مردم در این مراسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بابیان اینکه موکب‌های فرهنگی استان سمنان در این مراسم راه‌اندازی می‌شود تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و تبیین شبهاتی که در واقعه عاشورا از سوی دشمن منتشرشده است در دستور کار این موکب‌ها قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه بعد فرهنگی این سفر معنوی جایگاه ویژه‌ای در مقابله با بسیاری از هجمه‌های فرهنگی دشمن دارد افزود: هر شهرستان برای راه‌اندازی یک موکب در مراسم اربعین اقدام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تأمین امنیت زائران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت در مراسم اربعین است اضافه کرد: زائران سمنانی نسبت به دریافت گذرنامه و اجرای تمام مراحل اداری برای حضور در مراسم اربعین اقدام کنند.

قنبری با اشاره به اینکه هیچ زائری نمی‌تواند بدون انجام تشریفات اداری از مرز ایران خارج شود افزود: برخی شایعات حاکی از صدور گذرنامه در مرز ایران است و این مسئله صحت قانونی ندارد بنابراین زائران بدون گذرنامه حرکت نکنند.

وی تصریح کرد: مسئولان ستاد برگزاری اربعین نسبت به سامان‌دهی زائران و استفاده از وسایل نقلیه مناسب اهتمام ویژه‌ای بورزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان یادآور شد: تأمین امکانات لازم رفاهی و امنیتی برای زائران اربعین از مهم‌ترین وظایف دولت به شمار می‌رود که باید در این راستا تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 مهر 1396، کدخبر: 1536352، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین