پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه در مسکو دیدار و در باره راهکارهای گسترش همکاری های دو کشور در این صنعت مذاکره کردند.
شعارسال: بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه در مسکو دیدار و در باره راهکارهای گسترش همکاری های دو کشور در این صنعت مذاکره کردند.

در این دیدار که در حاشیه هیجدهمین اجلاس سالانه وزیران مجمع کشورهای صادر کننده گاز و با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه برگزار شد، روابط نفتی از جمله در عرصه توسعه میادین و اکتشاف بررسی شد.

وزیر نفت ایران بر علاقه جمهوری اسلامی برای گسترش همکاری های نفتی با روسیه به ویژه در این دو حوزه تاکید کرد.

زنگنه و نوواک همچنین در این مذاکرات بر اهمیت اجرای برنامه های همکاری های ایران و روسیه در عرصه انرژی تاکید کردند.

ایران و روسیه برنامه های گسترده ای را برای همکاری های نفتی دارند و مذاکراتی نیز با چند شرکت بزرگ این کشور از جمله لوک اویل و تات نفت جریان دارد.

همچنین شامگاه چهارشنبه شرکت ملی نفت ایران و لوک اویل در مسکو با حضور وحید علی اکبروف رییس این شرکت، زنگنه و سنایی یادداشت تفاهم مطالعات نفتی در بخش جنوبی دریای خزر امضا شد.

اجلاس وزیران ایران، روسیه، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات به عنوان اعضای اصلی مجمع کشورهای صادر کننده گاز و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو اعضای ناظر امروز آغاز شد.

کشورهای عضو این مجمع 70 درصد ذخایر گازی و 42 درصد تولید گاز جهان را در اختیار دارند.

در این نشست جایگاه و اهمیت جهانی گاز به عنوان سوخت اقتصادی بررسی می شود و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور نیز سخنرانی می کند.

زنگنه که شامگاه چهارشنبه برای شرکت در این نشست و مذاکره با مقام های نفتی روسی وارد مسکو شد، به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از دستورهای کاری اجلاس، تعیین دبیرکل مجمع برای یک دوره دوساله است که جانشین محمدحسین عادلی خواهد شد.

وی همچنین به همگرایی ایران و روسیه در انتخاب دبیرکل جدید اشاره کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12 مهر 1396، کدخبر: 82684871، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین