پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۴۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
طراحي نظام بهينه ماليات و تخصيص يارانه و روش‌هاي ايجاد نظام اجاره‌داري حرفه‌اي در بخش مسكن در قالب پايان‌نامه و رساله دانشجويان در معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي مورد حمايت مالي و معنوي قرار مي‌گيرند.

شعار سال: به نقل از وزارت راه و شهرسازي، کارگروه حمايت از طرح‌هاي پژوهشي دانشجويان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با هدف ارائه توضيحات و همكاري براي حمايت مادي و معنوي از پايان‌نامه و رساله‌هاي دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در هفدهمين همايش سياست‌هاي توسعه مسکن در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي مستقر خواهد بود.
بنابر اين گزارش در اين همايش كه در 18 و 19 مهرماه برگزار خواهد شد، اساتيد و دانشجويان حضور فعال خواهند داشت و کارگروه حمايت از طرح‌هاي پژوهشي دانشجويان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي، 34 اولويت پژوهشي خود را براي حمايت مادي و معنوي اعلام كرده است.
نظام بهينه ماليات‌هاي بخش مسكن، امكان‌سنجي و شيوه‌هاي عملياتي کردن ابزارهاي نوين تامين مالي در بخش مسكن، بازار رهن مسكن در ايران (راه‌اندازي و توسعه بازار رهن، مشكلات و موانع و راه كارها)، صندوق‌هاي پس‌انداز مسكن در ايران، نظام بهينه تخصيص يارانه در بخش مسكن و صندوق‌هاي زمين و ساختمان در ايران از جمله اولويت‌هاي پژوهشي ذكر شده است.


روش هاي ايجاد نظام اجاره‌داري حرفه‌اي مسكن
بنابر اين گزارش کارگروه حمايت از طرح‌هاي پژوهشي دانشجويان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي، ديگر اولويت‌هاي پژوهشي خود را ساماندهي مشاورين املاك، الزامات و روش‌هاي ايجاد نظام اجاره‌داري حرفه‌اي در كشور، نقش كاداستر شهري در برنامه‌ريزي‌هاي مربوط به مسكن شهري، بررسي عوامل موثر بر نياز به مسكن با تاكيد بر مسائل اجتماعي و جمعيتي، تاثير متغيرهاي اقتصاد كلان بر بازار مسكن و تامين مسكن گروه‌هاي كم‌درآمد اعلام كرده است.
اين كارگروه كه در همايش سياست‌هاي توسعه مسکن در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي براي حمايت مادي و معنوي از پايان‌نامه و رساله‌هاي دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در 18 و 19 مهرماه 1396 حضور خواهند داشت، ديگر اولويت‌هاي پ‌ژوهشي خود را بررسي عوامل موثر بر سيكل‌هاي قيمتي در بازار مسكن و راهكارهاي كاهش نوسانات در بازار مسكن، تعيين الگوي مصرف بهينه مسكن، تدوين برنامه ارتقاء بهره‌وري در بخش مسكن، آسيب‌شناسي مقررات ملي ساختمان (در طراحي، نظارت و اجرا)، ارائه مدلي جهت ارائه بهتر خدمات مهندسي در نظام ساخت و ساز شهري توسط ارکان اصلي آن و چالش‌هاي بومي‌سازي مباحث مقررات ملي ساختمان اعلام كرد.
همچنين از ديگر موضوعات ذكر شده براي حمايت مادي و معنوي از پژوهش های دانشگاهيان، بررسي مقايسه‌اي سيستم آزمون‌هاي ورود به حرفه مهندسي در ايران و ارايه مدل جايگزين، چالش‌هاي پيش روي رعايت مقررات ملي ساختمان در بازسازي ساختمان‌هاي موجود و ارايه سيستم تضمين کيفيت ساخت و ساز شهري در ساختار ارکان اصلي آن است.
دانشجوياني که موضوع پايان‌نامه يا رساله‌شان بر اساس 34 اولويت پژوهشي مورد نظر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي، باشد، مي‌توانند با مراجعه حضوري به کارگروه مستقر در هفدهمين همايش سياست‌هاي توسعه مسکن، از حمايت‌هاي مذكور بهره‌مند شوند.
هدف از انجام اين کار بهره‌مندي از ظرفيت جامعه دانشگاهي در راستاي ارتقاي بخش مسكن و ساختمان كشور و همچنين كاربردي نمودن رساله‌ها و پايان‌نامه‌هاي دانشجويان مقطع دكتري و كارشناسي‌ارشد است و در صورتي که موضوعات ارائه شده مرتبط با مباحث اقتصادي، برنامه‌ريزي، اجتماعي، فني و مهندسي و شهرسازي حوزه مسکن و ساختمان و منطبق با اولويت‌هاي پژوهشي حوزه معاونت مسکن و ساختمان باشد، مورد حمايت مالي و معنوي قرار مي‌گيرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 15 مهر 96، کد مطلب: 120171007102043688: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین