پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري در يازدهمين گردهمايي و ميثاق زنان عاشورايي از همکاري با شهرداري تهران به منظور توسعه مراکز مشاوره خانواده خبر داد.

شعارسال: معصومه ابتکار در يازدهمين گردهمايي و ميثاق زنان عاشورايي که با حضور مجتبي عبداللهي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ، الهه عطايي مديرکل بانوان شهرداري تهران و سمانه زماني مديرکل سلامت شهرداري تهران برگزار شد، اظهارکرد: ايام محرم فرصتي براي بازخواني واقعه کربلاست. واقعه اي که درهمه زمان ها و مکان ها مفهوم و معني خودش را به جهت حق طلبي، ايثار، امربه معروف و نهي از منکر ، روشنگري و بيداري کل بشريت دارد.

وي با بيان اينکه امروز نفوذ پيام عاشورا گسترده تر از زمان خودش است، گفت: کلام اباعبدالله الحسين(ع) محدود به عرصه جغرافيايي عراق نيست و امروز اين پيام در گوشه گوشه جهان به گوش مي رسد و تاثيرگذاري آن مربوط به قوم و نژاد خاصي نمي شود .
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري با يادآوري تاکيدات مقام معظم رهبري و رييس جمهور مبني بر شناسايي تمامي ابعاد وجودي اباعبدالله الحسين(ع) و رفتار ايشان حتي درمواجه با دشمنان عنوان کرد: علت تاثيرگذاري واقعه کربلا در اقدام است. اگر صرفا به شعار بسنده کنيم و به عنوان يک مسئول آنچه که به زبان مي آوريم با عمل مان متفاوت باشد تمام تاثيرگذاري گفته هاي زبايمان از دست مي رود.
ابتکار ادامه داد: با تاسي از حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و زينب کبري (س) اول بايد از رفتار خودمان شروع کنيم و مباحث اخلاقي را در خود نهادينه کنيم. امروز جامعه مخاطب ما مانند جامعه مخاطب عصر حضرت زينب(س) با القائات منفي و سوالات زيادي روبرواست. حضرت زنيب اما براي روشنگري و آگاه سازي جامعه با صراحت لهجه و شجاعت و در عين حال با مهرباني و اخلاق خوش گام برداشته اند.
وي با تاکيد بر اينکه امروز تبليغ دين اسلام بايد با چنين خط و مشي اي مورد توجه قرار بگيرد، گفت: بايد به پرسش ها وچالش هاي مخاطبين به ويژه نسل جوان بها دهيم . نسل جوان که به واسطه اينکه فاصله زماني با انقلاب و دفاع مقدس دارد تجربه عملي و معنوي آن دوران را نديده است، گاه شبهات زيادي برايش به وجود مي آيد. در اين شرايط همه تلاش مسئولان براي نظام جمهوري اسلامي بايد در راستاي کاهش فاصله رفتار و اخلاق با ارزش هاي ديني باشد تا به سوالات جوانان پاسخ درست داده شود .
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ادامه اظهارکرد: اگر در برنامه هايمان به جواناني که با ظاهري متفاوت دارند اجازه حضور داده نشود اين جوانان کجا بايد بروند تا مسائل ديني خود را حل و فصل کنند؟ دختران جوان اگر نتوانند در محافل ديني و اجتماعي حضور پيدا کنند و آنچه را در ذهن خود دارند مطرح کنند کجا امکان شنيدن پاسخ سوالات خود را مي يابند؟ در اين شرايط اگر ما تحمل اين پرسش ها را نداشته باشيم و نتوانيم پاسخگوي آن باشيم جوانان به چه شکل مي توانند شبهات خود را رفع کنند؟
 ابتکار با اشاره به تغيير شرايط اجتماعي کشور نسبت به دهه هاي گذشته بيان کرد: در عصر ابزار ارتباطي جديد و انتشار اطلاعات وسيع و بعضا غلط در جامعه اگر بخواهيم پيام عاشورا را به جوانان منتقل کنيم حتما بايد با زبان ، ادبيات ، رويکرد و فن اوري هاي روز با اين نسل ارتباط برقرار کنيم. در واقع ديگر آن شيوه هاي گذشته لزوما کفايت نمي کند چرا که انتظارات جوانان متفاوت از گذشته است.
وي با ياداوري اقدامات شهرداري تهران و سازمان بهزيستي براي حمايت از خانواده هاي آسيب ديده گفت: امروز اورژانس اجتماعي براي حمايت از زناني که در خانواده مورد خشونت قرار مي گيرند در سراسر کشور شکل گرفته و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري برنامه ها و سياست گذاري هاي ويژه اي را براي حمايت از خانواده ها که برخي در شرايطي بحراني مي دانند در نظر گرفته است.
ابتکار گفت: لايحه امنيت زنان که در حال حاضر در کميسيون لوايح و قوه قضاييه است از ديگر اقداماتي است که در راستاي حمايت از خانواده در دست اقدام قرار دارد. اين موضوع يکي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري بوده و خوشبختانه مورد حمايت ويژه از سوي مسوولان است.
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري ضمن تقدير از شهرداري تهران در راستاي راه اندازي مراکز مشاوره وعده همکاري در توسعه اين مراکز را داد و عنوان کرد: اميدواريم با اين اقدامات بتوانيم يک جامعه سالم هم راستا با تعاليم اباعبدالحسين(ع) و و پيام نوراني حضرت زينب(س) تشکيل دهيم .
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 16مهرماه96، کد خبر: 120171008112532843،www.aryanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهبد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
خدا رو شکر که سطح اگاهی مردم رفته بالا و دیگه مراکز مشاوره رو مختص افراد با برچسب روانی نمی دانند .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین