پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
گازهای همراه نفت یکی از محصولات جانبی تولید نفت هستند و همراه با نفت‌ خام از میدان‌ های نفتی برداشت می‌ شوند و در حال حاضر بخش عظیمی از آن بدون استفاده به صورت شعله‌ های بزرگی سوزانده می‌شود و از مهمترین منابع اتلاف انرژی در بخش نفت و گاز کشور، محسوب می‌ گردد.

شعارسال: زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم تعهد داده است که تا پایان برنامه ششم جلوی سوزاندن بیش از ۹۵ درصد گازهای همراه نفت را بگیرد و به خوراک با ارزش برای پتروشیمی‌ ها تبدیل کند. وعده ای که عملا اجرایی نیست.

این وعده‌ های زنگنه، برای جمع‌ آوری گازهای همراه نفت یادآور وعده‌ های مشابه وی هنگام تصدی پست وزیر نفت دولت‌های هفتم و هشتم است. زنگنه در آن زمان در نطق خود برای کسب رای اعتماد از مجلس در تابستان ۸۰، وعده داده بود که تا پایان برنامه سوم توسعه (سال ۸۳)، میزان سوزاندن این گازها در کشور به صفر خواهد رسید وعده ای که نه تنها اجرایی نشد بلکه وضعیت سوزاندن گازهای همراه نفت بدتر هم شد.

خوشبختانه وزارت نفت قبول کرده به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی، سرعت و توان لازم برای بهره‌برداری از این سرمایه ملی را ندارد و باید شرایط لازم برای حضور بخش غیردولتی که علاقه زیادی به سرمایه‌ گذاری در این بخش دارد، فراهم کند. اما همچنان اشکالاتی در این زمینه وجود دارد و سیاستگذاری‌ های وزارت نفت در این راستا چندان موثر نبوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نقد منصفانه، تاریخ انتشار: 30شهریور1396، کدخبر: -: www.naqd-monsefane.ir
 

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین